شناسهٔ خبر: 46730433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی خبر داد؛

افتتاح نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک

اراک- سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی به منظور ارائه خدمات تخصصی نوین در این حوزه به صورت مجازی راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا غفاری عصر یکشنبه در حاشیه آئین بهره برداری از نخستین آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی در اراک، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف این آزمایشگاه و تأخیر در راه اندازی آن اظهار کرد: نبود متخصص ژنتیک در استان مرکزی موجب شده بود تا راه اندازی آزمایشگاه تخصصی در این حوزه با تأخیر همراه باشد.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد نیاز ژنتیک استان مرکزی در تشخیص و پیشگیری از بیماری‌ها و ژنتیک دوران جنینی و نارسایی‌های ژنتیکی باعث ناباروری می‌شود که هم اکنون موارد اشاره شده توسط این نمایشگاه تخصصی و مجهز قابل بررسی و شناسایی است.

وی از جمله مزایای راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک استان مرکزی، در اراک را در مجاورت مرکز ناباروری عنوان کرد و افزود: این مزیت می‌تواند همزمان و پوشش خدمات تخصصی به این بخش هم داشته باشد.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی، گفت: آزمایشگاه ژنتیک جهاد دانشگاهی دارای بخش‌های تخصصی شامل سیتورنتیک و ملکورلار است که با بهره‌برداری از تجهیزات به روز ژنتیک و کادر فنی مجرب از آزمایشگاه‌های شاخص در بخش ژنتیک به شمار می‌رود و خدمات ارائه کند.

به گفته غفاری ۵۰ میلیارد ریال در گام اول راه اندازی آزمایشگاه هزینه شده است و برای گام دوم نیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نظر شما