شناسهٔ خبر: 46684886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در ماه مبارک رمضان صورت می گیرد؛

پاسخگویی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی به مسائل شرعی با ۳۰ خط

دفتر آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در ایام ماه مبارک رمضان با ۳۰ خط پاسخگوی مسائل شرعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام اکبری شاهرودی،مسئول بخش استفتائات و اجازات دفتر آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به فعالیت‌های بخش استفتائات دفتر این مرجع تقلید اظهار کرد: بخش استفتائات دفتر شامل استفتائات کتبی، اینترنتی، پیامکی، تلفنی و پاسخگویی حضوری، روزانه جوابگوی مومنان و مقلدان این مرجع عالیقدر در زمینه احکام، اعتقادات و مشاوره دینی است.

 او برنامه‌های  بخش استفتائات در ماه مبارک رمضان را به‌صورت شبانه روزی اعلام نمود و ادامه داد: در ماه مبارک، پاسخگویان تلفنی این بخش با ۳۰ خط روزانه به شماره ۰۲۵۳۷۴۷۹ پاسخگوی صد‌ها ارتباط صوتی در زمینه‌های مختلف مشاوره، اعتقادها، احکام شرعی و استخاره هستند.

مسئول بخش استفتائات و اجازات دفتر آیت الله صافی گلپایگانی گفت: کارشناسان ما در فضای مجازی نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی به نشانی http://saafi.com و همچنین سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۴۷۹ روزانه پاسخگوی صد‌ها سوال اعتقادی، احکام و مشاوره هستند.

اکبری شاهرودی ادامه داد: پارسال حدود ۶ هزار سوال شرعی از طریق اینترنت، پُست و مراجعه حضوری به صورت کتبی پاسخ داده شده است که همه آن‌ها در سامانه‌ای که مشتمل بر ده‌ها هزار استفتاء  درج گردیده است. علاوه بر این، هزاران سؤال در زمینه‌های مختلف از طریق سامانه صوتی و پیامکی پاسخ داده شده است.

مسئول بخش استفتائات دفتر  آیت الله صافی گلپایگانی، تالیف و تدوین کتب استفتاء جهت استفاده مقلدان را از دیگر فعالیت‌های این بخش اعلام کرد و گفت: بخش تدوین کتاب‌های استفتاء نیز با تدوین استفتائات در موضوع‌های مختلف مانند استفتائات قضایی، پزشکی، احکام بانوان، احکام محیط زیست، احکام خمس، احکام نوجوانان و ... و نشر آن‌ها در قالب کتاب مورد استقبال زیادی است.

او ارائه مشاوره دینی تخصصی از سوی کارشناسان مجرّب و متخصص را از دیگر فعالیت‌های این بخش عنوان  و بیان کرد: بخش مشاوره این دفتر نیز خدمات ارزنده‌ای را به مراجعان از سراسر کشور ارائه می‌دهد که علاقه مندان می‌توانند به صورت مراجعه حضوری یا تلفنی، برای مشاوره، تعیین وقت نموده و از مشاوران مذهبی دفتر راهنمایی بگیرند.

انتهای پیام/ش

نظر شما