شناسهٔ خبر: 46679346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دفتر آیت الله صافی در ماه رمضان با ۳۰ خط مسائل شرعی را پاسخ می‌دهد

قم - ایرنا - پاسخگویان تلفنی دفتر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در ماه رمضان با ۳۰ خط روزانه به شماره ۰۲۵۳۷۴۷۹ پاسخگوی صدها ارتباط صوتی در زمینه‌های مختلف مشاوره، اعتقادها، احکام شرعی و استخاره هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنج شنبه شب مرکز خبر حوزه مسئول بخش استفتائات و اجازات دفتر آیت الله صافی با اشاره به فعالیت های بخش استفتائات دفتر این مرجع تقلید اظهار داشت: بخش استفتائات دفتر شامل استفتائات کتبی، اینترنتی، پیامکی، تلفنی و پاسخگویی حضوری، روزانه جوابگوی مومنان و مقلدان این مرجع عالیقدر در زمینه احکام، اعتقادات و مشاوره دینی است.

حجة الاسلام اکبری شاهرودی برنامه‌های این بخش در ماه مبارک رمضان را به‌صورت شبانه روزی اعلام نمود و ادامه داد: در ماه مبارک، پاسخگویان تلفنی این بخش با ۳۰ خط روزانه به شماره ۰۲۵۳۷۴۷۹ پاسخگوی صدها ارتباط صوتی در زمینه‌های مختلف مشاوره، اعتقادها، احکام شرعی و استخاره می‌باشند.

وی گفت: کارشناسان ما در فضای مجازی نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی به نشانی http://saafi.com و همچنین سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۴۷۹ روزانه پاسخگوی صدها سوال اعتقادی، احکام و مشاوره می‌باشند.

اکبری شاهرودی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶ هزار سوال شرعی از طریق اینترنت، پُست و مراجعه حضوری به صورت کتبی پاسخ داده شده است که همه آنها در سامانه‌ای که مشتمل بر ده ها هزار استفتا می‌باشد، درج گردیده است. علاوه بر این، هزاران سؤال در زمینه‌های مختلف از طریق سامانه صوتی و پیامکی پاسخ داده شده است.

مسئول بخش استفتائات دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، تالیف و تدوین کتب استفتاء جهت استفاده مقلدان را از دیگر فعالیت های این بخش اعلام کرد و گفت: بخش تدوین کتاب‌های استفتاء نیز با تدوین استفتائات در موضوع‌های مختلف مانند استفتائات قضایی، پزشکی، احکام بانوان، احکام محیط زیست، احکام خمس، احکام نوجوانان و ... و نشر آنها در قالب کتاب، مورد استقبال زیاد قرار دارد.

وی ارائه مشاوره دینی تخصصی توسط کارشناسان مجرّب و متخصص را از دیگر فعالیت های این بخش عنوان کرد و بیان داشت: بخش مشاوره این دفتر نیز خدمات ارزنده‌ای را به مراجعان از سراسر کشور ارائه می دهد که علاقمندان می‌توانند به صورت مراجعه حضوری یا تلفنی، برای مشاوره، تعیین وقت نموده و از مشاوران مذهبی دفتر راهنمایی بگیرند.

نظر شما