شناسهٔ خبر: 46680740 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خبرداد: پاسخ روزانه به هزاران سؤال شرعی در ماه مبارک رمضان/ روش‌های ارتباط تلفنی، پیامکی و اینترنتی برای پرسش ها

صاحب‌خبر -

شفقنا – مسئول بخش استفتائات و اجازات دفترحضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ، با اشاره به فعالیت های بخش استفتائات دفتر معظم له گفت: بخش استفتائات دفتر معظّم له شامل استفتائات کتبی، اینترنتی، پیامکی، تلفنی و پاسخگویی حضوری، روزانه جوابگوی مؤمنان و مقلّدان این مرجع عالیقدر در زمینه احکام، اعتقادات و مشاوره دینی است.
حجه الاسلام و المسلمین اکبری شاهرودی، برنامه‌های این بخش در ماه مبارک رمضان را به صورت شبانه روزی اعلام نموده و ادامه داد: در ماه مبارک، پاسخگویان تلفنی این بخش با ۳۰ خط روزانه به شماره ۰۲۵۳۷۴۷۹ پاسخگوی صدها ارتباط صوتی در زمینه‌های مختلف مشاوره، اعتقادات و احکام شرعی و استخاره هستند.
وی گفت: کارشناسان ما در فضای مجازی نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی به نشانی http://saafi.com و همچنین سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۴۷۹ روزانه پاسخگوی صدها سؤال اعتقادی، احکام و مشاوره می‌باشند.
اکبری ادامه داد: سال گذشته حدود ۶۰۰۰ هزار سؤال شرعی از طریق اینترنت، پست و مراجعه حضوری، به صورت کتبی پاسخ داده شده است که همه آنها در سامانه‌ای که مشتمل بر ده ها هزار استفتاء می‌باشد، درج گردیده است. علاوه بر این، هزاران سؤال در زمینه‌های مختلف از طریق سامانه صوتی و پیامکی پاسخ داده شده است.
مسئول بخش استفتائات دفتر معظم له، تألیف و تدوین کتب استفتاء جهت استفاده مقلّدان را از دیگر فعالیت های این بخش اعلام کرد و گفت: بخش تدوین کتب استفتاء هم الحمدلله با تدوین استفتائات در موضوعات مختلف مانند استفتائات قضایی، پزشکی، احکام بانوان، احکام محیط زیست، احکام خمس، احکام نوجوانان و … و نشر آنها در قالب کتاب، مورد استقبال زیاد قرار دارد.
وی، ارائه مشاوره دینی تخصصی توسط کارشناسان مجرّب و متخصص را از دیگر فعالیت های این بخش عنوان کرد و بیان داشت: بخش مشاوره ما نیز خدمات ارزنده‌ای را به مراجعین از سراسر کشور ارائه می دهد که علاقمندان می‌توانند به صورت مراجعه حضوری یا تلفنی، برای مشاوره، تعیین وقت نموده و از مشاوران مذهبی دفتر راهنمایی بگیرند.


نظر شما