شناسهٔ خبر: 46649908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس هیات اسکواش استان خبر داد:

گسترش ورزش اسکواش در مدارس استان قزوین

رئیس هیات اسکواش استان قزوین گفت: جهت استعداد یابی و توسعه رشته ورزشی اسکواش در مدارس تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی هیات اسکواش استان قزوین، صدیقه ربیعی با اعلام این خبر گفت: به منظور توسعه فعالیت‌های ورزشی اسکواش، راکتبال، پدل و ارتقای سلامت، توان جسمانی و افزایش سرزندگی و شادابی دانش آموزان استان قزوین تفاهمنامه ای میان هیات اسکواش و آموزش و پرورش استان امضا شده است که امیدواریم نتایج خوبی داشته باشد.

رئیس هیات اسکواش استان قزوین افزود: معرفی و شناساندن ورزش اسکواش، راکتبال و پدل میان دانش آموزان مدارس دولتی و غیر دولتی و آشنا شدن با قابلیت های این رشته، تدوین شاخص ها و مختصات استعدادهای ورزشی در این رشته ها و اجرای فرآیند استعداد یابی در میان دانش آموزان، تدوین تقویم اجرایی مشترک به منظور هم افزایی در برنامه ها و جلوگیری از فعالیت های موازی بر اساس تقویم فدراسیون از مفاد این تفاهمنامه است.

ربیعی یادآورشد: استمرار برگزاری مسابقات اسکواش سالانه دانش آموزان استان در رده های سنی مختلف و مقطع دختران و پسران، معرفی نماینده برای پیگیری توافق انجام شده، تهیه تقویم مشترک و دوره های آموزشی و جلب همکاری معاونان تربیت بدنی مناطق 14 گانه و اطلاع رسانی در مدارس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از سوی آموزش و پرورش تعهد شده است.

 وی تصریح کرد: از سوی هیات با اعزام مربی به کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه ای برای آموزش اقدام خواهیم کرد و با عضوگیری از میان دانش آموزان و معلمان و برگزاری همایش‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی و حمایت های فنی و مشارکت در برگزاری مسابقات تلاش خواهیم کرد با اختصاص سهمیه به معلمان تربیت بدنی در استعداد یابی هم همکاری لازم صورت گیرد.

نظر شما