شناسهٔ خبر: 47249032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نحوه برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان قزوینی اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امتحانات حضوری دانش آموزان قزوینی با افزایش ۴ برابری حوزه های امتحانی و سخت گیری پروتکل های بهداشتی در این حوزه ها انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسنعلی اصغری با اعلام این خبر گفت: ۱۲۵ حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات پایه دوازدهم در استان در نظر گرفته شده است که سال گذشته ۶۵ حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات اختصاص داده شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری امتحانات حضوری افزود: تعداد حوزه‌های امتحانی را چهار برابر گذشته کرده‌ایم که یک مراقب سلامت در هر حوزه امتحانی حضور خواهد داشت و مرتب نظارت می‌شود.

اصغری اضافه کرد: در سطح استان قزوین، حدود ۹ هزار نفر از جمعیت دانش آموزی در پایه نهم و حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت دانش‌آموزی در پایه دوازدهم تحصیل می‌کنند که بنا بر تصمیمات گرفته شده در سطح کلان، امتحانات این دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: بحث دیگر مربوط به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش است که در دروس شایستگی‌های فنی باتوجه به تاکیداتی که ستاد استانی کرونا داشت، ما بخش عمده کلاس‌ها را تشکیل ندادیم.

وی اضافه کرد: بنابراین هر منطقه‌ای که وضعیت زرد پیدا می‌کند نیز کلاس‌های هنرستانی در آن منطقه تشکیل می‌شود؛ مانند شهرستان آوج که در وضعیت زرد قرار دارد و کلاس‌ها برگزار می‌شود.

اصغری افزود: در مناطق زرد آموزش‌ها و ارزش یابی‌ها باهم انجام می‌شود لذا تاکید بر این موضوع داریم که فرمانداران در مناطق زرد این همکاری را داشته باشند تا کلاس‌های فنی و حرفه‌ای با شرایط تعیین شده، برپا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: اختصاص سالن‌های بزرگ و رعایت فاصله‌گذاری بین دانش‌آموزان در دستور کار است و بر این اساس فاصله هر دانش‌آموز از دانش‌آموزان دیگر در زمان برگزاری امتحانات دو متر است.

اصغری در پایان گفت: امتحانات پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و حداکثر تا ۲۴خردادماه و امتحانات پایه نهم نیز از اول خردادماه آغاز و تا هجدهم این ماه ادامه دارد.

نظر شما