شناسهٔ خبر: 46536110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار تهران: سهم استان از مالیات بر ارزش افزوده افزایش یابد

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به تحقق اعتبارات ارزش افزوده در استان تهران به میزان ۷۵ هزار میلیارد بر افزایش سهم استان از این اعتبارات تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالرضا چراغعلی در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال ۱۴۰۰ با اشاره به هماهنگی حوزه عمرانی جهت پیشبرد اهداف عمرانی دستگاه ها و شهرداری استان تهران اظهار داشت: پیگیری پروژه های ناتمام و تاثیرگذار استان تهران دنبال شده و رویکرد شهرداری ها در سال ۱۴۰۰ تدوین شده است، ضمن اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های کلی نیز پیگیری می شود.

وی ادامه داد: روان سازی و شفاف سازی فعالیت شهرداری ها، توجه به محیط زیست، الزام رعایت مقررات معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی و تکمیل پروژه‌های ناتمام به صورتی که در پایان هر ماه تعدادی از طرح‌ها به بهره‌برداری برسد تا سال پرتحرک را شاهد باشیم، در دستورکار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: اعتبارات ارزش افزوده در استان تهران به میزان ۷۵ هزار میلیارد ریال محقق شده البته باید پیگیری شود تا سهم استان تهران در این زمینه به نحو شایسته محقق شود.

چراغعلی گفت: برای شهر و روستاهای کمتر از ۵۰ هزار نفر پروژه‌های قابل قبولی لیست شده که امید است شاهد اجرایی شدن آنها باشیم.

وی تاکید کرد: به علاوه تقاضا از دستگاه‌ها این است که با عنایت به گستردگی وظایف شهرداری ها که ۸۰ وظیفه و ۲۰۰ انتظار از آنها وجود دارد و انتظار از شهرداری ها کمتر شود تا تمرکز بر انجام وظایف انجام شود.

 ۵۲۹ روستای تهران انتخابات دارند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: انتخابات شوراهای روستا از ۱۶ فروردین آغاز و تا ۲۲ فروردین ادامه داد که در ۴۲۴ روستا انتخابات برای شورای سه نفره برگزار می شود و ۱۰۵ روستا شورای ۵ نفر دارند که جمعا ۵۲۹ روستا دارای شورا می شوند.

شکراله حسن بیگی در نخستین جلسه شورای اداری در سال ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه اولویت اصلی و مهم وزارت کشور و استانداری برگزاری انتخابات در ۲۸ خردادماه است اظهار داشت: امسال در استان تهران چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا، میاندوره ای مجلس خبرگان و میاندوره ای مجلس برگزار می شود.

وی افزود: انتخابات ۱۴۰۰ در طراز جمهوری اسلامی ایران، قانونمندی، بی طرفی و مشارکت فراگیر شعار انتخابات ۱۴۰۰ است؛ از اینرو عمل به مر قانون در انتخابات اولویت دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از ۲۰ تا ۲۶ اسفند انجام شد که ۵هزار و ۹۲۳ داوطلب برای ۴۸ شهر در استان تهران ثبت نام نهایی شدند.

وی ادامه داد: همچنین از ۸ تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ ثبت نام داوطلبان میاندوره ای مجلس شورای اسلامی برگزار که ۵۹۷ نفر ثبت نام نهایی شدند.

حسن بیگی ادامه داد: در ۱۳ فروردین ثبت نام داوطلبان میاندوره ای مجلس خبرگان اغاز شده که تا ۱۹ فروردین ادامه داد و تا ساعت ۱۴ امروز ۲۹ داوطلب برای سه کرسی ثبت نامشان نهایی شده است.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان تهران  این درحالی است که در حال حاضر ۴۸۰ روستا شورا دارند که با پیگیری استاندار تمامی روستاها دارای شرایط از شورا بهره مند می شوند و تاکنون ۱۰۶۹ داوطلب شوراهای روستا ثبت نامشان نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ اردیبهشت ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری انجام می شود گفت: بر اساس پیش بینی ۷ هزار و ۶۰۹ شعبه اخذ رای خواهیم داشت و طبق بررسی در روز ۲۸ خردادماه ۲۰۰ هزار نفر با ستاد استان تهران همکاری دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خاطرنشان کرد: مشارکت همیشه مهم است و مقام معظم رهبری بارها بر مشارکت حداکثری تاکید داشته و دارند؛ از اینرو کلیه دستگاه های اجرایی با ستاد انتخابات استان همراهی داشته باشند تا انتخابات خوبی برگزار کنیم.

حسن بیگی تاکید کرد: استمرار حضور میدانی مدیران در شهرستان ها و خودداری از تغییر مدیران شهرستانی برای جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه شائبه در دستورکار قرار گیرد تا زمینه برای مشارکت حداکثری مردم فراهم شود.

نظر شما