شناسهٔ خبر: 46513629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور معاون رئیس جمهوری؛

مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان افتتاح شد

سمنان- ایرنا- مرکز پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان روز سه شنبه به وسعت یکهزار مترمربع با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و علیرضا آشناگر استاندار سمنان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ستاری پس از افتتاح و بازدید از طرح‌هایی در شهرستان های شاهرود و دامغان در قالب سفر یک روزه، وارد شهرستان سمنان شد و مرکز پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان را افتتاح کرد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در حاشیه آیین افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: این مرکز دارای فضای اشتراکی و اختصاصی برای استقرار واحدهای فناوری با زمینه فعالیت جامع و فضای عمومی، آموزشی و رفاهی است.

علی حقیقی‌اصل افزود: در جوار این مرکز نیز مجموعه خدمات فنی و مهندسی و کارگاه‌های فناوری است.

وی افزود: مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعتبار حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مصوبات سفر استانی این معاونت در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: اعتبار بهسازی به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مبلغ ۴ میلیارد ریال از دانشگاه سمنان تامین شد.

همچنین دانشگاه سمنان مبلع ۲.۵ میلیارد ریال بابت حمایت از واحدهای فناوری پذیرفته شده در پارک و استارتاپ‌ها اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز گام اول ساختمان کارگاهی رویش فناوری و مراکز رشد شماره ۲ و نوآوری آب، انرژی و کشاورزی را در شاهرود افتتاح کرد.

وی در ادامه بعد از بازدید از شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ماشین آلات و همچنین محل پیشنهادی پردیس فناوری و نوآوری (کارخانه نوآوری) ، مرکز نوآوری‌ها و فناوری‌های زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی را افتتاح و با حضور در شهرک صنعتی شاهرود از خط تولید شرکت دانش‌بنیان ریخته‌گری دقیق پارس و شرکت دانش‌بنیان شتابدهی نوآوری و تجاری‌سازی فناوری‌های انرژی بازدید کرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود به استان سمنان به شهرستان دامغان رفت و  با حضور در دانشگاه دامغان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه دامغان،  آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی FE-SEM  را افتتاح کرد.

معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهوری عصر امروز در شهرستان سمنان علاوه بر افتتاح دو طرح، در نشست شورای اداری استان در استانداری حضور می یابد.

استان سمنان حدود ۶۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و بیش از ۷۰ هزار دانشجو دارد.

نظر شما