شناسهٔ خبر: 68171850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر زنجان:

آسفالت‌ریزی در معابر شهری زنجان ادامه دارد

مریم نوری

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: امروز شاهد عملیات عمرانی گسترده‌ای در شهر هستیم و گروه‌ها با همه توان در حال کارند.

صاحب‌خبر -

منصور مرادلو امروز (سه‌شنبه، ۲۳ مرداد ماه) در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان، اظهار کرد: در میدان جهاد، کار بزرگی در حال انجام بوده و این امر با پیگیری جدی اعضای شورا اتفاق افتاده است.

رئیس شورای شهر زنجان ‌گفت: برای اربعین هم ردیف بودجه اختصاص یافته و به تایید اعضای شورا و کمیته تطبیق رسیده است. البته تلاش شده است از ظرفیت موکب‌هایی که سال‌های قبل در این مراسم فعال بودند، استفاده کنیم. پیش‌بینی حضور برای ۲۵ میلیون نفر است. به همین دلیل همه وظیفه دارند در اجرای هرچه بهتر این برنامه همکاری کنند.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه عوامل اجرایی شهرداری با همه توان برای پیشبرد امور عمرانی تلاش می‌کنند، افزود: معاونت عمرانی از هیچ مسئولیت و تعهدی که جزو وظایف ذاتی خود باشد، شانه خالی نمی‌کند. اموری که جزو وظایف تعریف‌شده این معاونت باشد انجام می‌شود و پروژه‌های مهم شهری نیز پیگیری می‌شوند.

وی با توضیح اینکه معابر بسیار مهمی امسال در شهر آسفالت‌ریزی شد، بیان کرد. برخی از این معابر، منتظر ترمیم جداول و برخی منتظر تمهیدات لازم برای آسفالت‌ریزی بودند که از جمله آنها خیابان خرمشهر است، در یک مسیر بسیار بلند، تعویض جداول را داشتیم تا معابر آسفالت‌ریزی شود.

در ادامه، شهردار زنجان گفت: در شهر زنجان دو کارخانه آسفالت داریم که کارخانه سارمساقلو به خاطر مجاورت با معدن مصالح معدنی با این مصالح کار می‌کند و تغییر پایه کار نیز سخت است و نیاز به هزینه دارد.

علیرضا فیروزفر افزود: سال قبل این کار را آغاز کردیم و از آنجا به‌دنبال تغییر پایه هستیم که امیدواریم با انجام کار شاهد تولید آسفالت مناسب و کاهش مصرف قیر باشیم.

وی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه خدمات شهری، گفت: به‌دنبال بهره‌مندی از توان بخش خصوصی می‌خواهیم این کمبود را جبران کنیم، بویژه در منطقه سوم با توجه به بازنشستگی برخی نیروها، کمبودها بیشتر به چشم می‌خورد و فعلاً عوامل با تلاش مضاعف خود در تلاشند شهروندان با کمبودی مواجه نشوند.

فیروزفر به موضوع موتورسواری در شهر اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری مسئول احداث پیست موتورسواری نیست، ولی با توجه به علاقه جوانان فعلاً سایت خانه بوران برای برگزاری مسابقه کشوری در نظر گرفته شده است و متعهدند که بعد از برگزاری مسابقه، محل را به شهرداری عودت دهند.

عضو شورای شهر زنجان نیز گفت: یکی از پروژه‌های گردشگری در منطقه غرب زنجان که از سال قبل آغاز به‌کار کرده است، ساماندهی بخشی از پارک ارم بود که با توجه به تغییرات در نقشه طرح اولیه مجبور به عقد قرارداد تکمیلی شدیم.

حسین حمزه‌لوپاک بیان کرد: پیمانکار برنده برای این کار مشخص شده و بحث آب‌نماها و آبشارها برای طرح در نظر گرفته شده است. این پارک کوهستانی است و پتانسیل بالایی دارد که باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد. طرح در نظر گرفته‌شده نیز باید در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

وی به موضوع فعالیت کارخانه‌های آسفالت شهرداری اشاره و اضافه کرد: یکی از این مراکز، کارخانه مصالح رودخانه‌ای است که این کارخانه خوب است و دوستان دنبال این هستند که کارخانه سارمساقلو نیز مصالح معدنی شود که نیاز به اعتبار دارند که برای این منظور درخواست مصوبه دارند.

انتهای پیام

نظر شما