شناسهٔ خبر: 46508687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح چهار پروژه علمی فناورانه با حضور معاون رئیس‌جمهور در شاهرود

چهار پروژه علمی فناورانه با حضور سورنا ستاری معاون رئیس‌جمهوری در شاهرود به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

فاز یک ساختمان کارگاهی مرکز رویش پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود، مرکز رشد شماره دو شاهرود، مرکز نوآوری و فناوری معادن و زمین شناسی و مرکز نوآوری آب، انرژی و کشاورزی شاهرود چهار پروژه افتتاح شده امروز در شهرستان شاهرود بود.

فاز یک ساختمان کارگاهی مرکز رویش فناوری استان سمنان با مساحت ۴۲۰۰ متر مربع دارای ۲۴ کارگاه نیمه صنعتی پیشرفته است.

برای افتتاح فاز اول این پروژه افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

سورنا ستاری همچنین شرکت توربوژنراتور واحد تولید و بازسازی ماشین های و موتور های الکتریکی، شرکت ریخته گری دقیق پارس که به تولید پره‌های داغ توربین های ملی و گازی خواهد پرداخت و مرکز نوآوری و شتابدهی اقتصاد دیجیتال، هوشمند سازی و فناوری های اطلاعات و ارتباطات شاهرود که دارای 90درصد پیشرفت فیزیکی است بازدید کرد.
مرکز نوآوری و شتابدهی اقتصاد دیجیتال که با مشارکت خیرین در 2000مترمربع در حال ساخت است با هدف جذب مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، استارتاپ ها و شرکت ‌های دانش بنیان حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی و ..راه‌اندازی می‌شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه ی سفر یک‌روزه خود به استان سمنان به شهرستان دامغان سفر خواهد کرد و  با حضور در دانشگاه دامغان ضمن بازدید از نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه دامغان، آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی FE-SEM را افتتاح خواهد کرد.

همچنین معاون علمی و پژوهشی رئیس جمهور در ایستگاه پایانی سفر خود به استان با حضور در شهرستان سمنان علاوه بر افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از مرکز رشد پورسینا پارک علم و فناوری استان سمنان نیز بهره برداری خواهد کرد.‌

انتهای پیام

نظر شما