شناسهٔ خبر: 46502111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار دادستان کشور درمورد آسیب‌های فضای مجازی بر جامعه

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور فضای مجازی را جزو ضروریات زندگی مردم و از نوآوری‌های ارزشمندی دانست اما در عین حال نسبت به خطرات و آسیب‌های آن به جامعه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان نظامی استان تهران با اشاره به اقدامات دشمن در جبهه فرهنگی اظهارداشت: اقدامات دشمن در حوزه فرهنگ جامعه به ویژه جوانان را هدف قرار داده که یک هشدار جدی است.
وی خاطرنشان کرد: چندین سال است که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب موضوع شبیخون فرهنگی را مطرح کردند و امروز دشمن با تمام توان خانواده‌ها، جوانان، فرهنگ، طرز پوشش و ارتباطات را هدف قرار داده است.
منتظری با اشاره به فضای مجازی گفت: فضای مجازی جزو ضروریات زندگی مردم شده و از نوآوری‌های ارزشمندی است که می تواند بستر بسیار موثری باشد؛ فواید گسترده ای دارد اما خطرات و آسیب‌هایی که از این حوزه به جامعه وارد می‌شود، جدی است.

وی ادامه داد: فضای مجازی یکی از بسترهای جنگ فرهنگی است و متاسفانه مدیریت فضای مجازی ما فشل و رها است و غصه بسیاری در این رابطه ما در چهره مقام معظم رهبری می‌بینیم. 

منتظری گفت: برخی مدیران هر از چندگاهی بحث فیلترینگ را مطرح می‌کنند اما این بحث انحرافی، غلط انداز و فرار به جلو است.
وی خاطرنشان کرد: هیچکس نمی‌گوید فضای مجازی را ببندید بلکه آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری است، مدیریت فضای مجازی و رها نکردن آن است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: عده ای با عملکرد ضعیف خود در فضای مجازی خون به دل مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و همه کسانی که نگران وضعیت فرهنگی کشور هستند، می‌کنند و این افراد باید یک روز جوابگوی اعمال خود و ترک فعل های خود باشند.

وی اظهارداشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح به عنوان حلقه ارتباط میان یکی از قوای سه گانه با  نیروهایی مسلح  و به موجب قانون اساسی همچنین بر اساس تفویض اختیاراتی از سوی فرماندهی معظم کل قوا مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارد.

منتظری افزود:‌ هرچند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در اقتدار و امنیت کشور نقش بسزایی دارند اما اقتدار کشور به اقتدار نیروهای مسلح وابسته است و نقش نیروهای مسلح در امنیت و اقتدار کشور بی‌بدیل است.

وی اضافه کرد: در عهدنامه امیرالمومنین(ع) به مالک‌اشتر نیز اولین موضوعی که برای تشکیل حکومت مورد عنایت حضرت بود، تشکیل نیروهای مسلح بود. 

منتظری گفت: سلامت و توانمندی نیروهای مسلح از نکات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و اینکه قانون اساسی سازمان قضایی نیروهای مسلح را در ساختار دستگاه قضایی به گونه ای قرار داده  که در عین مستقل بودن ارتباط مستقیم و مستمر با نیروهای مسلح دارد.

دادستان کل کشور تاکید کرد:‌ سازمان قضایی نیروهای مسلح رویکرد اصلی خود را بر پیشگیری از آسیب‌ها متمرکز کند همانگونه که  پیشگیری جزو وظایف اصلی است که برای دستگاه قضا در قانون اساسی تعریف شده است.

وی افزود: با کمک روسا و فرماندهان تاثیرگذار باید برای پیشگیری در نیروهای مسلح سرمایه‌گذاری کرد زیرا دشمن امروز برای آسیب رساندن به ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی سرمایه گذاری کرده و اینچنین نیست که تصور کنیم دشمن ناامید شده بلکه دشمن با پشتوانه علمی و مالی فراوان، همه توان خود را به کار گرفته تا بتواند جریانی که بیش از 40 است که به مقابله با استکبار ایستاده از بین ببرد و همه می دانیم که در تمام این سال‌ها هیچ کوتاهی نکرده است. 

منتظری اظهارداشت: دشمن در سه جبهه کار خود را انجام می‌دهد و اول در جبهه نظامی با ترورها، کودتاها و هشت سال جنگ تحمیلی تلاش کرد تا نظام جمهور اسلامی را زمین گیر کند و تا همین اواخر هم بحث «گزینه نظامی روی میز است» را مطرح می‌کردند.

دادستان کل کشور گفت: اکنون گزینه نظامی را مفتضحانه زیر میز گذاشتند و این موضوع به دلیل بصیرت بسیار جامع و کامل فرمانده معظم کل قوا است که روز به روز بر توانمندی‌های نیروهای مسلح افزوده شده و دفاع کشور به مرحله‌ای رسیده که دشمن جرات نمی‌کند از گزینه نظامی استفاده کند.

وی اضافه کرد: قدرت دفاعی کشور از مهمترین مسائلی است که امنیت را پایدار نگه می دارد و باید روز به  روز بر اقتدار و توانمندی‌های نیروهای خود بیفزاییم.

دادستان کل کشور اظهارداشت:‌ دشمن تلاش می‌کند از منافذی نفوذ کند اما هرگز نمی‌ تواند به اهداف شوم خود برسد و سازمان قضایی نیروهای مسلح در این سلامت و حفظ نیرهای مسلح نقش بسیار مهمی دارد.

منتظری با اشاره جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی گفت: تلاش دشمن در جبهه اقتصادی بسیار وسیع و دامنه‌دار است و با همه توان به میدان آمده است.

دادستان کل کشور یادآور شد: از آن سالی که مقام معظم رهبری مسئله اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دادند آثار این جنگ اقتصادی را می‌دیدند. 
منتظری با تاکید بر اقتصاد مقاومتی گفت: باید از درون اقتصادی وجود داشته باشد که مقابل دشمن بایستد و نیاز به خارج از کشور را به حداقل برساند.

وی اضافه کرد:‌ تحریم‌هایی که سالهاست به ایران تحمیل می‌شود حاکی از جنگ کاملا تعریف شده با ابعاد مختلف است و رئیس جمهور احمق آمریکا حرف‌هایی را مطرح می‌کرد اما آنها نتوانستند هرچند ما باید به نیمه خالی و پر مسائل اقتصادی به درستی توجه داشته بشیم.
دادستان کل کشور تصریح کرد: به نظر می‌رسد آرایش جنگی اقتصادی که لازم است در درون به وجود آید، متناسب با جنگ اقتصادی دشمن نیست و نشانه آن وضعیت معیشت مردم است که همواره مورد دغدغه مقام معظم رهبری بوده و اکنون بسیای از دهک‌های پایین جامعه تحت فشار هستند و این نشان از ضعف مدیریت مسئولان اقتصادی کشور دارد.
منتظری تاکید کرد: اگر مدیران اقتصادی در برابر جنگ اقتصادی آرایش مناسبی داشتند ما شاهد آسیب کمتر این مشکلات بودیم.
دادستان کل کشور با اشاره به سومین جبهه جنگی دشمن گفت: دشمن در حوزه فرهنگی وارد عمل شده و این هشدار جدی است.
وی اظهارداشت:‌ روزی جوانان این کشور در میدان جنگ سینه سپر کردند و امروز هم باید در جبهه‌های مختلف خود را متناسب با شرایط آماده کنند. 
آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی تهران با حضور شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین فراتی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران، محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران و جمعی از قضات، مقامات و مسئولان قضایی، نظامی و انتظامی برگزار شد.

نظر شما