شناسهٔ خبر: 46486831 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جهش کرونا در آذربایجان غربی/مسئولین شهر‌های قرمز پروتکل‌های لازم را اعمال نمی کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: علیرغم جهش کرونا در آذربایجان غربی مسئولان شهر‌های قرمز پروتکل‌های لازم را اعمال نمی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در صد و دهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت کرونا در استان گفت: علیرغم جهش کرونا در آذربایجان غربی مسئولان شهر‌های قرمز پروتکل‌های لازم را اعمال نمی کنند.

او ادامه داد: در استان آذربایجان غربی از نظر رنگ بندی کرونایی ۳ شهرستان ازجمله ارومیه خوی و نقده در وضعیت قرمز و ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

آقازاده افزود: سال سختی را سپری کردیم این در حالی است که علی رغم ادامه واکسیناسیون مجددا خیز‌های جدیدی حتی در کشور‌های اروپایی بروز می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: این ویروس منحوس تغییر ماهیت می‌دهد و جهش می‌یابد. ویروس جهش یافته که در حال انتشار است یکی یکی استان هارا در می‌نوردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شهر‌های قرمز و نارنجی روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می‌کنیم در آینده نزدیک در استان احتمالا شهر‌های زرد به نارنجی و شهر‌های نارنجی به قرمز تغییر وضعیت خواهند کرد.

دکتر آقازاده ابراز کرد: ویروس جولان عجیبی در کشور می‌دهد و می‌بایست تردد‌ها کاهش یابد تا چرخش ویروس نیز کاهش یابد.

او خطاب به مسئولین حاضر در ستاد استانی افزود: خواهشی که خواهم داشت در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد پروتکل‌ها را اعمال کنیم. آن چیزی که بنده به عنوان مسئول دانشگاه علوم پزشکی استان می‌بینم این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: متاسفانه تمامی مشاغل ۲ و ۳ و۴ باز هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
متاسفانه در روز‌های اخیر بیماران بدحال بسیار زیاد شده است و بیماری روند صعودی گرفته است.

انتهای پیام/گ

نظر شما