شناسهٔ خبر: 46474219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

جهش ویروس کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در صد و دهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا ضمن تبریک عید نوروز درباره وضعیت کرونا در استان گفت: در استان آذربایجان غربی ۳ شهرستان در وضعیت قرمز و ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا ارومیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در صد و دهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا ضمن تبریک عید نوروز درباره وضعیت کرونا در استان گفت: در استان آذربایجان غربی ۳ شهرستان در وضعیت قرمز و ۷ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دکتر جواد آقازاده افزود: سال سختی را سپری کردیم این در حالی است که علی رغم ادامه واکسیناسیون مجددا خیزهای جدیدی حتی در کشورهای اروپایی بروز می کند.

وی بیان کرد: این ویروس منحوس تغییر ماهیت می دهد و جهش می یابد. ویروس جهش یافته که در حال انتشار است یکی یکی استان هارا درمی نوردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شهرهای قرمز و نارنجی روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می کنیم در آینده نزدیک در استان احتمالا شهرهای زرد به نارنجی و شهرهای نارنجی به قرمز تغییر وضعیت خواهند کرد.

دکتر آقازاده ابراز کرد: ویروس جولان عجیبی در کشور ایجاد می کند و می بایست تردد ها کاهش یابد تا چرخش ویروس نیز کاهش یابد.

وی خطاب به مسئولین حاضر در ستاد استانی افزود: خواهشی که خواهم داشت در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد پروتکل ها را اعمال کنیم. آن چیزی که بنده به عنوان مسئول دانشگاه علوم پزشکی استان می بینم این اتفاق نمی افتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: متاسفانه تمامی مشاغل ۲ و ۳ و۴ باز هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند.
متاسفانه در روزهای اخیر بیماران بدحال بسیار زیاد شده است و بیماری روند صعودی گرفته است.

نظر شما