شناسهٔ خبر: 46280513 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدارهای نوروزی رئیس پلیس فتا پایتخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت باتوجه به فرارسیدن ایام نوروز جهت افزایش سطح سواد رسانه ای شهروندان در خصوص خریدهای اینترنتی توصیه هایی را به شهروندان ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، با اشاره به هشدارهای نوروزی رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار کرد: با توجه به شرایط حال حاضر جامعه که خریدهای حضوری کاهش یافته و مردم برای تامین مایحتاج خود به سمت خریدهای اینترنتی رفته اند باید مراقبت بیشتری در حساب های بانکی خود داشته باشند.

او در ادامه بیان کرد: فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در کانال‌ها و صفحات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی با ‌عنوان فروش ویژه نوروز و حراج آنلاین را نخورید و خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک  انجام دهید.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه برخی از فروشگاه‌های غیر مجاز ممکن است اقدام به جعل این نماد کنند،ادامه داد: با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می‌کنید، مطمئن شوید که صفحه‌ مزبور، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.

او افزود: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را نخورید و خرید های خود را فقط از فروشگاه های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود میدانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی نوروزی پرنشاط در سایه امنیت و سلامتی تصریح کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ،نوع تراکنش و ... می باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت های ارزان تر را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما