شناسهٔ خبر: 46284460 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هشدار‌های نوروزی رئیس پلیس فتا پایتخت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت باتوجه به فرارسیدن ایام نوروز جهت افزایش سطح سواد رسانه‌ای شهروندان در خصوص خرید‌های اینترنتی توصیه‌هایی را به شهروندان بیان کرد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ "داود معظمی گودرزی"، اظهار داشت: با توجه به شرایط حال حاضر جامعه که خرید‌های حضوری کاهش یافته و مردم برای تامین مایحتاج خود به سمت خرید‌های اینترنتی رفته اند باید مراقبت بیشتری در حساب‌های بانکی خود داشته باشند.
این مقام انتظامی بیان داشت: فریب پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در کانال‌ها و صفحات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان فروش ویژه نوروز و حراج آنلاین را نخورید و خرید‌های اینترنتی خود را از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک «Enamad» انجام دهید.
سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه برخی از فروشگاه‌های غیر مجاز ممکن است اقدام به جعل این نماد کنند، ادامه داد: با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می‌کنید، مطمئن شوید که صفحه مزبور، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.
وی افزود: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را نخورید و خرید‌های خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بستر‌های رسمی آن‌ها در فضای مجازی انجام دهید، زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود میدانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی می‌سازند برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و آرزوی نوروزی پرنشاط در سایه امنیت و سلامتی خاطر نشان کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و ... می‌باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خرید‌های آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.

نظر شما