شناسهٔ خبر: 46249964 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با تلاش پرسنل اورژانس؛

خانواده‌ای پنج نفره از مسمومیت با گاز co جان سالم به در بردند

تلاش پرسنل فوریت‌های پزشکی خمینی شهر اصفهان برای یافتن آدرس منزل حادثه‌دیدگان مسمومیت با CO منجر به نجات جان ۵ نفر از اعضای یک خانواده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان  گفت: ساعت ۸ و ۳۸ دقیقه صبح امروز در تماسی با اتاق فرمان ۱۱۵ اصفهان، گزارش حادثه‌ای مبنی بر کاهش سطح هوشیاری پنج نفر از اعضای یک خانواده در منطقه دستگرد قداده خمینی شهر به کارشناسان اتاق فرمان اعلام شد.

او ادامه داد: متاسفانه به این دلیل که فرد تماس گیرنده از حادثه دیدگان بود و تمرکز لازم برای ارائه آدرس دقیق را نداشت تنها به اعلام محدوده محل زندگی و نام یک کوچه اشاره کرد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان بیان کرد: بلافاصله کد امدادی ۳۲۸۳ به محل حادثه اعزام شد، اما پرسنل واحد امدادی با وجود بررسی منطقه نتوانستند آدرس منزل حادثه‌دیدگان را پیدا کنند در عین حال کارشناس اتاق فرمان با چندبار تماس متوالی با تلفن امدادخواه متوجه شد که موبایل تماس‌گیرنده خاموش شده و امکان برقراری ارتباط با آن‌ها امکان پذیر نیست لذا دسترسی به مصدومان برای اطلاعات بیشتر را منتفی اعلام کرد.

راستین خاطر نشان کرد: با این وجود تکنسین‌های اعزام شده به دلیل حساسیت حادثه به سرعت، تمام منطقه را با پرس‌و جو از اهالی محل جستجو و خوشبختانه به مصدومان دسترسی پیدا کردند و اقدامات اولیه و فوری را انجام دادند.

او عنوان کرد: مصدومان  حادثه گازگرفتگی پنج نفر شامل یک مرد ۳۵ ساله، خانم ۳۴ ساله، پسر ۱۸ ساله، دختر ۷ ساله و پسربچه‌ای ۴ ساله بودند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان علت این حادثه را قرار دادن سرِ دودکش بخاری داخل سطل آب و در نتیجه انتشار گاز سمی منوکسیدکربن در محیط منزل اعلام کرد و گفت: همه مصدومان پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منظریه خمینی شهر منتقل شدند.

راستین در پایان اضافه کرد: مجید پیمانی و محمد رضایی تکنسین‌های وظیفه شناسِ حاضر در این عملیات امدادرسانی موفقیت آمیز بودند.

انتهای پیام/ش

نظر شما