شناسهٔ خبر: 46211321 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی در بوشهر راه اندازی شد

مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی درجهاد دانشگاهی استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، مدیرمرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی در جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: این مرکز توانست با حمایت مسئولان استان به عنوان دومین مرکز آموزشی مهارتی حرفه‌ای علوم پزشکی در استان بوشهر بعد از مرکز آموزشی مهارتی و حرفه‌‍ای دانشگاه علوم پزشکی، راه اندازی شود.

او افزود: این مرکز به منظور تحقق اهداف ساماندهی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای نظام سلامت با استفاده از به‌روزترین یافته‌های علم پزشکی و ظرفیت‌های موجود در کشور و برای تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه سلامت و ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی حرفه‌ای راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید

مدیرمرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی در جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: در سال‌های اخیر برخی مراکز در سایه نبود نظارت و بدون کسب مجوز از وزارت بهداشت دوره‌های آموزشی مهارتی در حوزه سلامت برگزار و گواهینامه صادر می‌کردند که با اعلام سیاست‌های راهبردی و دستورهای ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تمام استان‌ها، تنها مراکز دارای صلاحیت از مرکز ملی مهارتی این وزارتخانه، مجاز به برگزاری دوره‌های پیراپزشکی و پزشکی هستند.

دشتی بیان کرد: در این مرکز دوره‌های حرفه‌ای بر مبنای استاندارد‌ها و ضوابط ابلاغ شده از سوی مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود و محتوای این دوره‌ها نیز شامل فنون و مهارت‌های جدید افزوده شده به علم پزشکی است.

او افزود: دانش آموختگان واجد شرایط در زمینه‌های درمانی، کلینیکی و بالینی می‌توانند با بهره مندی از این فنون جدید گواهینامه دریافت کنند.

مدیرمرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی در جهاد دانشگاهی استان بوشهر با اشاره به اینکه دوره‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی در حال تدوین و اجرا است، گفت: تمام دوره‌های مهارتی و حرفه‌ای در سطح‌های مختلف توسط این مرکز برگزار می‌شود که علاوه بر تربیت نیروی انسانی متخصص و مهارتی در حوزه پزشکی به ایجاد اشتغال در حوزه پیراپزشکی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

نظر شما