شناسهٔ خبر: 46081117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در پیام هایی جداگانه؛

مسئولان افغانستان از ایران برای مهار آتش مرز ماهیرود قدردانی کردند

والیان ولایت فراه و هرات افغانستان و سرکنسول ایران در این کشور طی پیام‌هایی از اقدامات استاندار خراسان جنوبی در اطفای حریق گمرک مرزی تشکر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، والی هرات ضمن سپاسگزاری از اعزام نیروهای امدادی و خودروهای آتش‌نشانی از سمت خراسان جنوبی گفت: شما همواره در روزهای این چنینی در کنار ما هستید.

والی فراه نیز اظهار کرد: به واسطه اقدامات و هماهنگی‌های خوب‌تان، کمک‌ها به موقع رسید.

وی با تشکر از حضور استاندار در محل وقوع حادثه افزود: اقدامات‌تان موثر بود و آتش خاموش شد. از اقدام ایران بسیار سپاسگزارم.

سرکنسول ایران در افعانستان نیز با تاکید بر اینکه اثرات این اقدامات در رابطه دو کشور برجسته است تصریح کرد: اعزام خودروهای آتش‌نشانی و مدیریت مناسب و سریع بحران در اطفای حریق در حداقل زمان ممکن، جای تشکر دارد.

آتش‌سوزی در گمرک ابونصر فراهی افغانستان در مجاورت پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه روز گذشته بر اثر حریق مخازن سوخت روی داد و با تلاش ۶ و نیم ساعته آتش‌نشانان و کمک نیروهای امدادی کشورمان مهار شد.

حریق به دلیل حجم بالای مخازن سوخت موجود در منطقه همچنین وزش باد رو به گسترش بود و با درخواست والی فراه افغانستان از استاندار خراسان جنوبی، نیروهای کمکی به گمرک مرزی این کشور اعزام شدند.

همچنین نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان در پایانه مرزی ماهیرود خراسان جنوبی به منظور جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی بازارچه مرزی افغانستان، از بارهای صادراتی تخلیه شد و کامیون‌های صادراتی ایران و افغانستان به داخل خاک کشور برگشت داده شدند تا از هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی عصر روز گذشته در منطقه مرزی ماهیرود حضور یافت و عملیات اطفای حریق در مرز مشترک ایران و افغانستان را از نزدیک بررسی کرد. هنوز علت آتش‌سوزی مخازن سوخت به علت آن که در داخل خاک افغانستان بوده، اعلام نشده و در دست بررسی است.

نظر شما