شناسهٔ خبر: 68997471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

کارشناس مسایل سیاسی و مذهبی:

حمله موشکی ایران جواب دندان شکن به یاوه گویی‌های صهیونیست‌ها بود

حجت الاسلام «حسینی» گفت: محبت سید حسن نصرالله در دل مردم لبنان و کشور‌های عربی دوست ریشه دوانده است. حمله موشکی ایران جواب دندان شکنی بود که به یاوه گویی‌های آنان پاسخ داد و آلام و درد‌های مردم را تسکین داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام «سید مرتضی حسینی» کارشناس مسایل سیاسی و مذهبی در مراسم گرامیداشت شهید سیدحسن نصرالله و شهدای مقاومت در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان قزوین در حسینیه امام علی علیه السلام ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار گردید ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه سید مقاومت سیدحسن نصرالله و همراهان گفت: بغض و کینه آمریکا و اسراییل از جبهه مقاومت برکسی پوشیده نیست به خاطر اینکه مقاومت در لبنان نقشه استعمارگران را برعکس زد و در برابر اشغالگری اسراییل ایستاد وی را به شهادت رساندند.وی افزود: من سال‌ها پیش در کشور لبنان خدمت این سید بزرگوار مشرف شدم در آن دیدار بیان داشت؛ «من هر لحظه آماده شهادت در راه خدا هستم و حتی خانواده من نمی‌دانند من کجا زندگی می‌کنم به خاطر تدابیر شدید امنیتی و لو رفتن محل اختفای بنده تلفن در اختیار من نیست و تنها با پیک ارتباط برقرار می‌کنم در هفته و ماه چندین بار محل اختفایم را تغییر می‌دهم».

کارشناس مسایل سیاسی و مذهبی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ فرمودند؛ شاه به من می‌گفت "من و پدرم را فحش بده ولی به اسرائیل و آمریکا فحش نده "که من از همان سال فهمیدم شاه از طرف اسرائیل و آمریکا مدیریت می‌شود و باهم اتفاق نظر دارند امام خمینی (ره) فرمودند اگرهر مسلمان یک سطل آب بر سر اسرائیل بریزد اسرائیل را آب می‌برد.

حسینی بیان داشت:در طول تاریخ تعداد ۶ فقره جنگ بین اعراب با رژیم غاصب اسرائیل اتفاق افتاد و با اسرائیل پیروزی اسراییل خاتمه یافت گردید و اسرائیل توانست بخشی از صحرای سینا مصر و بخش اعظمی از فلسطین را به اشغال خود در آورد ودر همین راستا با توجه به جنایت‌های آمریکا و اسرائیل حضرت امام (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کرد که هر ساله مردم با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده از جنایت‌های اسرائیل و حامیانش اعلام برائت وبیزاری می‌جویند.

استاد دانشگاه و حوزه افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) زمانی که متوجه شد سران کشور‌های عربی با یکدیگر متحد نیستند فرمودند باید ما از دل این کشور‌های عربی گروه‌هایی تشکیل دهیم که حامی دین و شریعت باشند و یک گروهی توسط موسی صدر و شهید چمران شکل گرفت، اما شخصی مانند یاسرعرفات مخالف شکل گیری این گروه بود ودر زمان یاسر عرفات به خاطر کثرت اختلافات طوری بود که مسلمان شیعه، شیعه را می‌کشت و با درایت مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله سران کشور‌های لبنان و سوریه و فلسطین اشغالی به اتحاد و انسجام رسیدند و اختلافات را کنار گذاشتند.

حسینی اذعان داشت: سید حسن نصرالله در طول عمر شریفشان با تبعییت از فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) کار‌های بسیار بزرگی را رقم زدند وقتی رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان کشته شد اختلاف دوباره بالا گرفت که با درایت سید حسن نصرالله پایان پذیرفت دومین کار سید حسن نصرالله در زمان جنگ عراق و ایران بود زمانی که یمنی‌ها میانه‌ای خوبی با ایران نداشتند سید حسن نصرالله آنان را با ایران متحدکرد و سومین کارمهم سید حسن نصرالله زمانی بود که فرو پاشی سوریه آغاز شده بود با تبعیت محض از فرامین مقام معظم رهبری این اتفاق شکل نگرفت وکشور سوریه با دلاورمردی‌های جبهه مقاومت پیروز میدان شد.

کارشناس مذهبی و سیاسی تصریح کرد: در جنگ ۳۳ روزه با رژیم منحوس اسرائیل با تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب که فرمودند شما پیروز میدان هستید و به رزمندگان بگویید که دعای جوشن صغیر بخوانند که در نهایت در جنگ ۳۳ روز اسرائیل شکست خورد و مقاومت فاتح میدان شد. 

وی در پایان گفت: بغض و کینه‌های دشمنان تا دندان مسلح بود که این عالم وارسته راشهید کردند. محبت این سید در دل مردم لبنان و کشور‌های عربی دوست ریشه دوانده است. حمله موشکی ایران جواب دندان شکنی بود که به یاوه گویی‌های آنان پاسخ داد و آلام و درد‌های مردم را تسکین داد.

انتهای پیام/

نظر شما