شناسهٔ خبر: 46029969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خودکفایی ۶۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد شهرقدس/ کمک ۵ میلیاردی به نیازمندان در قالب ۲۲ مرکز نیکوکاری

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس با اشاره به کمک ۵ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان گفت: ۶۰ خانوار تحت پوشش با بهره‌مندی از خدمات کمیته امداد از چرخه حمایتی خارج شدند.

صاحب‌خبر -

امیر عذیری رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: کمیته امداد نهادی مردمی و انقلابی است که در قالب تسهیلات اشتغال‌زایی، کارگشایی، ودیعه مسکن، تعمیرات، خرید و ساخت مسکن، هزینه تحصیلی و دیگر موارد به جامعه هدف تحت حمایت خدمات ارائه می‌دهد و بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ خانوار از خدمات کمیته امداد در شهرستان قدس بهره‌مند هستند.

وی گفت: با همکاری مراکز صنعتی و کارگاهی برای ۱۵۰ مددجوی تحت حمایت در ۱۱ ماه سال ۹۹، اشتغال پایدار ایجاد شده است و ۱۲۳ خانوار از تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۵ میلیارد تومان بهره‌مند شدند.

رئیس اداره کمیته امداد شهرستان قدس ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال ۶۰ خانوار با بهره‌مندی از خدمات این نهاد توانمند شده و از چرخه حمایتی خارج شدند.

عذیری با اشاره به پرداخت بیش از یک میلیارد تومان به هزار و ۳۰۰ نفر از صاحبان مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا ادامه داد: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و هم افزایی با بانک قرض الحسنه مهر ایران برای بیش از دو هزار خانواده تحت حمایت و اقشار نیازمند پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیون تومان کمک برای تأمین تبلت دانش آموزان با همکاری خیّران، حامیان، امام جمعه و اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس جمع آوری شد، گفت: در همین راستا ۲۱۰ تبلت تهیه و به دانش آموزان تحت حمایت جهت بهره‌مندی از تحصیل اهدا شد.

رئیس اداره کمیته امداد شهرستان قدس به همکاری ۳ هزار و ۳۰۰ حامی در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین و حمایت مادی و معنوی از ۷۶۵ فرزند یتیم و محسنین اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال ۲۰ هزار سبدکالا میان خانواده‌های تحت حمایت توزیع شد و این اقدام با همکاری حامیان و خیّران در قالب پویش ایران همدل همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده و در ایام ماه محرم و صفر نیز ادامه داشت و مرحله سوم آن نیز همزمان با آغاز دهه فجر آغاز شده و تاپایان امسال ادامه دارد.

عذیری به فعالیت ۲۲ مرکز نیکوکاری در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: این مراکز از ابتدای امسال ۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان شناسایی شده خود کمک کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۶۷۰۷۵

نظر شما