شناسهٔ خبر: 45966431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نفوذ جریان‌های تکفیری خطری جدی در کمین آذربایجان است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز یکی از خطرات جدی علیه ایران و آذربایجان و مردم دو کشور نفوذ جریان تکفیری و تروریستی در منطقه است که مقام معظم رهبری در کنار تاکید بر آزادی قره‌باغ هشدار دادند که نباید تروریست‌های تکفیری در این منطقه مستقر شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی «قره باغ 17 ربیع، برترین گفتمان در مورد قره باغ» که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور درحال برگزاری است، با بیان اینکه ثبت معنوی قره‌باغ در 17 ربیع بر دل‌ها بود، به نقش رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها در منطقه بعد از آزادی قره‌باغ اشاره و اظهار کرد: خدای متعال بعد از 28 سال این توفیق را نصیب کشور اسلامی آذربایجان و باقی کشورهای اسلامی کرد که قره‌باغ به آغوش کشورهای اسلامی و آذربایجان برگردد. کارهای فراوانی هم باید صورت بگیرد که از آن جمله بازسازی و ایمن‌سازی منطقه است.

وی با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی برای بازسازی و ایمن‌سازی قره باغ گفت: ما شرایط ویژه‌ای داشتیم و هرگونه حضور مستقیم و بدون فکر در این شرایط ممکن بود خطراتی برای منطقه به وجود آورد ولی دل‌های ما در این سرزمین‌ها بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خطرات در کمین قره‌باغ و آذربایجان پس از آزادسازی افزود: یکی از این خطرات حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است؛ وقتی گفته می‌شود رژیم صهیونیستی بعضی آن را با یهود یکی می‌دانند و برعکس، ولی این‌ها سه مقوله جدا از همند که در یک جاهایی هم‌پوشانی و هماهنگی دارند؛ در حقیقت رژیم صهیونیستی مولود صهیونیسم جهانی است و نه‌تنها خطر برای اسلام بلکه خطری برای تمام ادیان و بشریت است.

وی گفت: وقتی نظام سلطه با اسلام‌هراسی نتوانست اسلام را از بین برده و نفوذ اسلام را در دل‌ها مهار کند و وقتی مرکز نشر اسلام انقلابی که جمهوری اسلامی بود را هشت سال مورد هدف قرار داد و نتوانست کانون وحدت اسلامی را مهار کرده و نظام نوپای اسلامی را از بین ببرد، امروز تلاش دارد با جنگ تمدنی، نیابتی، تفرقه و تشدید جریان‌های تکفیری و تروریستی در کشورهای اسلامی آنها را دچار مشکل کند.

ذوالنوری با اذعان به اینکه امروز یکی از خطرات جدی علیه ایران و آذربایجان و مردم دو کشور نفوذ جریان تکفیری و تروریستی در منطقه است که مقام معظم رهبری در کنار تاکید بر آزادی قره‌باغ هشدار دادند که نباید تروریست‌های تکفیری در این منطقه مستقر شوند تصریح کرد: یقینا با بیداری دو کشور و با توجه مسوولین دو کشور و جدیتی که به خرج داده خواهد شد از بروز چنین خطر ویرانگری جلوگیری خواهد شد و با بیداری دینی و بصیرت در بین ملت دو کشور جایی برای تروریسم تکفیری پیدا نخواهد شد.

انتهای پیام/78027/ی

نظر شما