شناسهٔ خبر: 45966575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ذوالنوری: استکبار به دنبال ایجاد جنگ درون تمدنی در کشورهای اسلامی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی نظام سلطه با اسلام هراسی نتوانست اسلام را از بین ببرد و نفوذ اسلام در دلها را مهار کند، امروز با جنگ درون تمدنی، جنگ نیابتی، تفرقه و تشویق جریان های تکفیری و تروریستی سعی می کند کشورهای اسلامی را دچار مشکل کند.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در همایش بین المللی قره باغ ۱۷ ربیع گفتمان برتر که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: کارهای فراوانی برای بازگردانده شدن قره باغ به آغوش کشورهای اسلامی صورت گرفته است و کارهای فراوانی هم باید انجام شود؛ از جمله پاکسازی و بازسازی قره باغ از اقداماتی است که باید انجام بگیرد و جمهوری اسلامی ایران قویا آمادگی ورود به این عرصه را از روی اعتقاد دینی و مذهبی دارد.

او افزود: در جنگ قبلی قره باغ، شرایط ویژه ای داشتیم و حضور برجسته و محسوس جمهوری اسلامی، خشم و کینه و غضب برخی قدرت های شیطانی را تحریک می کرد و نگرانی هایی برای دولت آذربایجان ایجاد می شد ولی از طرفی دل های ما در قره باغ بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز که قره باغ به آغوش کشورهای اسلامی بازگشته، خطرهایی هم آن را تهدید می کند که یکی از مهمترین آنها حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است.

او بین یهود و رژیم صهیونیستی تفاوت قائل شد و گفت: رژیم صهیونیستی مولود صهیونیسم جهانی است و بزرگترین خطر برای همه جامعه بشری و ادیان الهی است. وقتی جریان تروریستی و تکفیری با این رژیم خبیث عجین شود، خطر تکمیل می شود و وقتی نظام سلطه با اسلام هراسی نتوانست اسلام را از بین ببرد و نفوذ اسلام در دلها را مهار کند، امروز با جنگ درون تمدنی، جنگ نیابتی، تفرقه و تشویق جریان های تکفیری و تروریستی سعی می کند کشورهای اسلامی را دچار مشکل کند و امروز یکی از خطرات برای کشورهای اسلامی و قره باغ آزاد شده، نفوذ جریان تروریسم تکفیری در منطقه است.

ذوالنوری در عی حال تاکید کرد: یقینا با بیداری دو کشور و توجه مسئولین دو کشور از بروز چنین خطر ویرانگری جلوگیری خواهد شد و یقینا با بیداری دینی که در بین ملت دو کشور است جایی برای تروریسم تکفیری باز نخواهد شد.

نظر شما