شناسهٔ خبر: 45945381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

خیرین با هلال احمر هماهنگ می شوند افزایش سطح همکاری هلال احمر با خیرین/خیرین ۱۱۶میلیاردتومان کمک کردند

همتی گفت: اکنون که این فرصت ایجاد شده است، بهتر است خیرین و تشکل‌های مردم نهاد، با هلال احمر مشارکت کرده و تقسیم کاری صورت گیرد. تغییر نام در شناسنامه شرایط قانونی خاص خود را دارد که متقاضیان با توجه به این شرایط می‌توانند برای تغییر اسم خود در شناسنامه اقدام کنند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان- کریم همتی در مراسم تقدیر از خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد که صبح امروز برگزار شد، گفت: امروز همه زحمت‌ها بر دوش داوزلبان و خیرین است و ما تنها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

امداد در زلزله سی سخت، همان شب آغاز شد

وی افزود:در زلزله سی سخت، یک ربع پس از زلزله، دبیر کل به شیراز رفت و ۶ استان را اماده باش داد. ساعت ۲۳ استاندار و ساعت ۱ بامداد وارد شهر شدند و جلسه تا ۳ بامداد طول کشید و من تا۵ صبح بیدار بودم.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سی سخت برف می‌بارید در ۲ منطقه مسقف،۶۴ چادر برپا شد و این عملیات سریع‌ترین عملیات امداد ما بود.

همتی گفت:مردم منطقه ترجیه می‌دادند در کنار خانه خود بمانند و نه در چادرها، چون اسکلت خانه‌ها سالم بود.

وی افزود:استاندار منطقه را به ۹ منطقه تقسیم کرد و هلال احمر فقط امداد و نجات را انجام داد. همچنین تنها فقط یک نیروی محلی در منطقه حضور داشت.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: مقرر شد منزل به منزل اقلام تحویل داده شود. مردم چادر نمیخواستند.

همتی گفت:توزیع تا روز پنجم ادامه داشت و مقرر شد از این پس، نیرو‌های امدادی از سایر استان‌ها به منطقه آسیب دیده بروند، تا توزیع اقلام عادلانه‌تر انجام شود.

وی افزود:از روز ششم، افراد مختلفی به منطقه برای کمک کردن، رفتند.

رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد:۴هزارو۴۰۰ چادر توزیع شد، اما این مسائل دیده نشد.

همتی گفت: اکنون که این فرصت ایجاد شده است، بهتر است خیرین و تشکل‌های مردم نهاد، با هلال احمر مشارکت کرده و تقسیم کاری صورت گیرد.

وی افزود:فعالیت هر موسسه باید تخصصی شده و هلال بر اساس توانایی ها، این تقسیم کار را صورت کند و این روند تا پایان بحران همراهی کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما