شناسهٔ خبر: 45788514 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

مهدی: دانشگاه فنی و حرفه‌ای وام اشتغال‌زایی به دانشجویان می‌دهد / کارگاه‌هایی که در ایام کرونا موفقیت کسب کردند

معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای از پرداخت وام‌های اشتغال‌‌زایی به دانشجویان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا مهدی، معاون دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص پرداخت وام اشتغال زایی دانشجویان فنی و حرفه‌ای گفت: این وام‌ها در واقع وام‌های مهارت افزایی است که برای تجهیز کارگاه‌های دانشگاه‌ها در نظر گرفتیم.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان در پرداخت این وام‌ها قرار بود به دانشگاه کمک کند. مشکلات ما در بحث تجهیز خوابگاه‌ها به گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم این وام‌ها را برای تجهیز کارگاه استفاده کنیم. علاوه بر آن تقاضا کردیم که صندوق رفاه دانشجویان کارگاه‌ها را نیز تجهیز کند؛ اما این اتفاق نیفتاد.

معاون دانشجویی دانشگاه فنی  و حرفه‌ای اضافه کرد: در ایام کرونا دانشگاه فنی حرفه‌ای با وجود تعطیلی و نبود دانشجویان در دانشگاه‌ها کارگاه‌های تولید ملزومات بهداشتی را راه‌اندازی کرد و همچنان هم این کارگاه‌ها فعال هستند.

مهدی اضافه کرد: این کارگاه‌ها با مشارکت دانشجویان ملزومات بهداشتی از جمله ماسک و سایر لوازم بهداشتی را به صورت استاندارد و با تأیید سازمان استاندارد به بازار ارائه می‌کنند که استقبال خوبی در بازار صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: اگر دانشجویان فنی و حرفه‌ای بخواهند کار آفرینی کنند هم استعداد و هم انگیزه لازم را برای این کار دارند. دانشگاه فنی  و حرفه‌ای نیز ظرفیت لازم را برای اشتغال این دانشجویان دارد. اگر دانشجویی بخواهد کارآفرینی کند، می‌تواند با مراجعه به معاونت‌های دانشجویی دانشگاه از وام‌های اندکی که برای این کار در نظر گرفته شده، استفاده کند.

مهدی یادآور شد: در سال‌های گذشته می‌توانستیم با ۱۰۰ میلیون تومان تجهیزات یک کارگاه را آماده کنیم؛ اما حالا با یک میلیارد تومان هم نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم به همین خاطر تا جایی که بتوانیم از دانشجویان حمایت می‌کنیم.

نظر شما