شناسهٔ خبر: 45755433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

امروز انجام شد؛

افتتاح موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان قزوین

دومین موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان امروز با حضور علی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در استان قزوین افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،  علی باقر طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در  مراسم افتتاح موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان قزوین با بیان اینکه قزوین استانی تاریخی، فرهنگی و انقلابی است، گفت: این استان از نظر داشتن آثار تاریخی در کشور رتبه اول را دارد.

وی افزود: باید از داشته‌ها، تاریخ و پیشنیه خود اطلاع داشته باشیم تا بدانیم در کجای کار هستیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: برای داشتن آینده‌ای خوب، موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم هم باید مورد توجه دانشجویان و هم مدرسان قرار گیرید.

طاهری نیا تاکید کرد: این موزه دومین موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم کشور است که پس از استان همدان در استان قزوین راه اندازی شد.

حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین نیز در این مراسم گفت: این موزه برای حفظ اسناد و تجهیزات قدیمی و آشنایی بیشتر مردم با سابقه این دانشگاه راه اندازی شده است.

 وی ادامه داد:پایان نامه های قدیمی، مکاتبات اداری مراکز تربیت معلم با ادارات، احکام کارگزینی، اسناد آموزش و پرورش تطبیقی مربوط به ۵۰ سال قبل،دانش نامه ها، وصیت نامه شهدای معلم، دستگاه‌های قدیمی ضبط صدا و تصویر، دوربین‌های قدیمی عکاسی، اولین مجوزهای ساخت مرکز تربیت معلم، تصاویر اولین رئیس و دبیران تربیت معلم، زندگینامه و وصیت نامه ها،احکام اداری، وسایل قدیمی کمک آموزشی، تقدیر نامه و جام و لوح افتخارات علمی و ورزشی مرکز تربیت معلم در این موزه به نمایش درآمده است.

این مسئول یادآور شد: کتاب دست نویس کلیله و دمنه، دفتر حضور غیاب، وسایل آزمایشگاهی، دستگاه شماره زن قدیمی، کتاب‌ها و نوارهای قدیمی روش تدریس قبل از انقلاب از جمله اشیای قدیمی و با قدمت ۵۰ سال است که در این موزه در معرض دید عموم قرار دارد.

مشهدی تصریح کرد: ۱۰۰ سند تاریخی و ۶۵ قلم کتاب تاریخی تربیت معلم، نسخه های دست نویس تا زمان معاصر، ۷۰ مورد وسایل تایپی مورد استفاده در مراکز تربیت معلم، ۲۵ تندیس کشوری و استانی، ۵۰ جام قهرمانی مسابقات ورزشی و ۱۶۰ نوع سنگ با ارزش در موزه اسناد و مفاخر قزوین نگهداری می شود.

دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با ۲ پردیس بنت‌الهدی صدر دختران و شهید رجایی پسران و ۲ هزار دانشجو در هفت رشته تحصیلی در دوره کارشناسی و همچنین دوره مهارت‌آموزی به تربیت‌معلم برای آموزش و پرورش مشغول است.

نظر شما