شناسهٔ خبر: 45750560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جداره‌سازی دالان بانک ملی مجموعه بازار جهانی تبریز

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از جداره‌سازی دالان بانک ملی مجموعه بازار جهانی تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه‌زاده  اظهار داشت: با توجه به وجود جداره‌های تاریخی ارزشمند در بافت تاریخی تبریز، این اداره‌کل حفاظت و مرمت جداره‌های تاریخی طی سال‌جاری در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه به جداره‌سازی دالان بانک ملی تبریز اشاره کرد و گفت: دالان بانک ملی که در بازار حرم‌خانه مجموعه بازار جهانی تبریز قرار دارد از جمله جداره‌های ارزشمندی است که با توجه به نیاز مرمت و بهسازی در دستور کار پایگاه جهانی بازار تبریز قرار گرفته است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی به اقدامات انجام گرفته در راستای مرمت جداره دالان بانک ملی تبریز اشاره و یادآور شد: در همین راستا اقداماتی نظیر اصلاح و حذف زائده‌های بدنه (سیمان‌کاری‌های سال‌های گذشته)، اصلاح آب‌روها، تعویض آجرهای پوسیده، حذف موارد تخلفی نمای ساختمان و از بین بردن رویش‌های گیاهی انجام گرفته است.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات حفاظت و مرمت جداره دالان بانک ملی تبریز، مرمت گچ‌بری‌ها در حال آغاز است که پس از اتمام این مرحله از عملیات و اقدامات لازم دیگر این جداره ارزشمند به‌طور کامل احیا خواهد شد.

انتهای پیام/60012/س

نظر شما