شناسهٔ خبر: 45744949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار قزوین:

توجه به توسعه روستاها از مصادیق تحقق عدالت اجتماعی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ورود و فعالیت خیران برای توسعه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته استان قزوین ضروری است و توجه به روستاها از مصادیق مهم تحقق عدالت اجتماعی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فرخزاد اظهار کرد: توجه به مناطق محروم روستایی جزو اولویت‌های دولت به شمار می‌رود و در دولت تدبیر و امید ‌اتفاقات خوبی در روستاهای استان در مقایسه با سال‌های گذشته انجام شده ولی کافی نیست و نیازمند ورود جدی خیرین در این عرصه هستیم.

معاون عمرانی استاندار بر شکل گیری مجمع خیرین روستایی تاکید کرد و گفت: مجمع خیرین روستایی در  ساماندهی و هدفمند شدن فعالیت های خیرخواهانه می تواند نقش موثری ایفا کند.

فرخزاد اضافه کرد: استان قزوین در بخش روستایی با محرومیت‌های زیادی مواجه است که حل آنها نیازمند هم افزایی و همراهی دستگاه های اجرایی و انسجام خیران است.

وی با اشاره به لزوم تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی در مناطق روستایی تصریح کرد: اشتغال پایدار روستایی، می‌تواند هدف مهاجرت معکوس به روستاها را تحقق بخشد و این یکی از مطالبات اصلی روستاییان است.

این مسئول یادآور شد: در دهه فجر امسال ۴۴۰ طرح عمرانی در روستاها و مناطق محروم و کم تر توسعه یافته استان به بهره برداری رسید که کمک موثری به توسعه روستاهای استان بود.

معاون عمرانی استاندار افزود: قزوین جزو استان‌های پیشرو در حوزه خیران است، بنابراین استفاده از ظرفیت مشارکت خیرین برای مناطق کمتر توسعه یافته و اقشار محروم و آسیب پذیر ضروری است. 

وی با اشاره به اجرای سیاست اشتغال پایدار روستایی، ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از برنامه‌های راهبردی و رسالت‌های اصلی دولت است و فعالیت های خیرین به تحقق این هدف کمک می کند.

استان قزوین دارای ۸۴۴ روستای دارای سکنه است.

نظر شما