شناسهٔ خبر: 45734679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار:

ورود خیران برای توسعه مناطق روستایی قزوین ضروری است

قزوین - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بر ضرورت ورود و فعالیت خیران برای توسعه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته استان تاکید کرد و گفت: توجه به روستاها از مصادیق مهم تحقق عدالت اجتماعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از خیران روستایی که همزمان با سراسر کشور  به صورت ویدیو کنفرانس با حضور معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد، افزود: توجه به مناطق محروم  روستایی جزو اولویت‌های دولت به شمار می رود.
وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید ‌اتفاقات خوبی در روستاهای استان در مقایسه با سال‌های گذشته انجام شده ولی کافی نیست و نیازمند ورود جدی خیرین در این عرصه هستیم.
فرخزاد بر شکل گیری مجمع خیرین روستایی تاکید کرد و گفت: ادامه داد: مجمع خیرین روستایی در  ساماندهی و هدفمند شدن فعالیت های خیرخواهانه می تواند نقش موثری ایفا کند.
این مسوول اضافه کرد: استان قزوین در بخش روستایی با محرومیت‌های زیادی مواجه است که حل آنها نیازمند هم افزایی و همراهی دستگاههای اجرایی و انسجام خیران است.
فرخزاد با اشاره به لزوم تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی در مناطق روستایی تصریح کرد: اشتغال پایدار روستایی، می‌تواند هدف مهاجرت معکوس به روستاها را تحقق بخشد و این یکی از مطالبات اصلی روستاییان است.
وی یادآور شد: در دهه فجر امسال ۴۴۰ طرح عمرانی در روستاها و مناطق محروم و کم تر توسعه یافته استان به بهره برداری رسید که کمک موثری به توسعه روستاهای استان بود.
معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: قزوین جزو استان‌های پیشرو در حوزه خیران است، بنابراین استفاده از ظرفیت مشارکت خیرین برای مناطق کمتر توسعه یافته و اقشار محروم و آسیب پذیر ضروری است. 
وی با اشاره به اجرای سیاست اشتغال پایدار روستایی افزود: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از برنامه های راهبردی و رسالت‌های اصلی دولت است و فعالیت های خیرین به تحقق این هدف کمک می کند.
استان قزوین دارای ۸۴۴ روستای دارای سکنه است.

نظر شما