شناسهٔ خبر: 45690488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

شورای شهر به لایحه تکریم سالمندان رای داد | خدمات ویژه رفاهی برای شهروندان بالای ۶۵ سال

دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران امروز علاوه بر نطق‌ها و تذکرات پیش از دستور مصوبه مهمی برای سالمندان پایتخت‌نشین داشت. مصوبه‌ای که بر اساس آن خدمات ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف برای سالمندان بالای ۶۵ سال تهران پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهر آنلاین، لایحه «آئین نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند» روی میزپارلمان شهری پایتخت قرار گرفت که نمایندگان مردم در شورا با ۱۹ رای از ۱۹ عضو حاضر به کلیات آن رای دادند و برخی از جزئیاتش هم با رای قاطع شورا همراه  شد اما ادامه بررسی آن به جلسه بعدی موکول شد.

اما در جریان بررسی این لایحه، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر ابتدا بندها واهداف آن را تشریح کرد و گفت: «کلیات این لایحه، سن سالمندان، جامعه هدف یعنی شهروندان بالای ۶۰ سال، دوره اجرای دستورالعمل مبنی بر اجرای آن به مدت دو سال با هدف احترام به سالمندان و همچنین افزایش خدمات رفاهی و فرهنگی به این قشر را تعیین کرده است. شهرداری مراکزی دارد که در آن از طریق کارت الکترونیکی شارژی به سالمندان خدماتی ارائه می شود.»

احمد مسجد جامعی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا هم در ادامه جلسه گفت: «خیلی از مراکز تفریحی و خدماتی شهرداری به بخش خصوصی واگذار شده و با اعطای این کارت به سالمندان عملاً افراد نمی تواننداز مکان‌های خاصی استفاده کنند. به همین خاطرباید ضمانتی برای استفاده از این کارت‌ها در نظر گرفته شود. ضمن این که سلامتی سالمندان هم باید مورد توجه قرار بگیرد.»

در ادامه جلسه محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر، کلیات لایحه شهرداری را به رای گذاشت که با ۱۹ رای همراه شد و نوبت به بررسی جزئیات لایحه رسید.

تعیین سن ۶۵ سال برای خدمات سالمندی

حجت نظری عضو شورای شهر در پیشنهادی درباره سن سالمندی گفت: «در این لایحه اصطلاح سالمند جوان یا میانسال وجود ندارد و تفیکیکی برای این افراد قائل نشده است.» بر همین اساس ناهید خداکرمی دیگر عضو شورا پیشنهاد تعیین سن سالمندی به ۶۵ سال را در این لایحه مطرح کرد که این پیشنهاد با ۲۰ رای به تصویب رسید.

پیشنهاد بعدی را هم حجت نظری درباره تغییرعنوان کارت خدمات سالمندی به کارت ویژه تکریم را مطرح کرد که رای نیاورد. او اما در ادامه پیشنهاد حذف اعتبار دوسال و جایگزینی اعتبار دائم را برای کارت خدمات سالمندی ارائه کرد که این بار پیشنهادش ۱۵ رای آورد.

در ادامه جلسه، پیشنهاد دیگری مطرح شد که نتوانست اعضای شورای شهر را قانع کند. به این ترتیب، ادامه بررسی جزئیات لایحه به جلسه بعدی شورا موکول شد.

نظر شما