شناسهٔ خبر: 45596830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به زودی آغاز می شود

اسلامی از آغاز تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی به زودی از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی مالی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد اسلامی» شامگاه (۲۰ بهمن) در حاشیه افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های این استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با موافقت رهبر معظم انقلاب در خصوص برداشت از منابع صندوق توسعه ملی برای تکمیل پروژه احداث خط آهن چابهار - زاهدان، اکنون این پروژه با فعالیت چهار هزار نیروی کار در ۲ شیفت، در حال اجراست.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط ریلی «چابهار-زاهدان» تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می رسد، گفت: در ادامه این مسیر راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند - یونسی نیز در دستور کار است.

 

وی از آغاز تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به شبکه ریلی خبر داد و افزود: با موافقت بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه به زودی تامین مالی پروژه اتصال بیرجند به خط ریلی از محل بازار سرمایه و بورس و با پشتوانه قوی مالی آغاز خواهد شد و تاکنون توافقات مقدماتی انجام شده است.

 

اسلامی یادآور شد: ابتدای قرار بود هزینه پروژه از محل فاینانس خارجی تامین شود اما پس از خروج آمریکا از برجام و تهدید کشورهای طرف قرارداد، همکاری با ایران لغو شد و حدود ۱۰ پروژه مهم وزارت راه و شهرسازی به همین مشکل مواجه شد.

 

گفتنی است؛ مهر ماه سال گذشته قطعه ۱۶ راه‌آهن شرق کشور از بیرجند به یونسی به طول ۳۲ کیلومتر و به مبلغ قرارداد ۹۰ میلیارد تومان همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شد.

پایان پیام/375

نظر شما