شناسهٔ خبر: 45589754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بالگردهای شنوک آتش‌نشان و سوخت‌رسان به ناوگان هوانیروز افزوده شد

اصفهان - ایرنا - بالگردهای شنوک آتش‌نشان و سوخت‌رسان در آیینی با حضور سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش به ناوگان پروازی پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان ملحق شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز دوشنبه با حضور سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و سرتیپ خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در اصفهان برگزار شد، همچنین ۱۶ فروند از بالگردهای بازآماد شده و تجهیز شده به سایر سامانه‌های عملیاتی مورد نیاز به ناوگان پروازی هوانیروز پیوستند.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت: حرکت شتابان هوانیروز در تولید قدرت برای نظام باید با سرعت بیشتر ادامه یابد.

وی با اشاره به فرازهایی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نیروی هوایی، تاکید کرد: مجموعه هوانیروز ارتش دوشادوش سایر نیروهای ارتش با مدنظر قرار دادن منویات رهبر معظم انقلاب، راه عزت، استقلال و قدرت را با تمام وجود ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: امروز صراط مستقیم ما صراط ولی فقیه است و در این مسیر برای نقش آفرینی  به قصد پیروزی  و تا شهادت عزتمندانه آماده‌ایم.

همچنین فرمانده هوانیروز ارتش در این مراسم با اشاره به آمادگی خلبانان هوانیروز برای دفاع از نظام اسلامی تا پای جان، گفت: فرهنگ حاکم بر هوانیروز فرهنگ حماسه و رشادت و شهادت است و به این فرهنگ افتخار می کنیم.

امیر سرتیپ خلبان یوسف قربانی اضافه کرد: مسیر شهادت طلبی راه نجات ایران اسلامی و برگرفته از نبرد عاشورایی ما در دفاع مقدس است.

همچنین فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان در این مراسم گفت: کلیه اقدامات برای بازآماد پرنده‌های ملحق شده به ناوگان پروازی و بالگردهای مجهز شده به سامانه های سوخت رسان و آتش نشان به وسیله متخصصان جوان هوانیروز و با استفاده از دانش درون‌سازمانی با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داخلی انجام شده است.

 سرتیپ دوم خلبان سید قاسم خاموشی افزود: متخصصان داخلی با ارتقای مجهز ساختن  بالگردهای ترابری سنگین شینوک به سامانه اطفاء حریق امکان بهره‌متری از این بالگرد را در عملیات اطفای حریق فراهم ساختند.

تجلیل از خانواده معظم شهدای هوانیروز، اعطای نشان بال شکسته به یک استاد خلبان‌ هوانیروز، اعطای نشان خلبانی و فنی دانشجویان فارغ التحصیل با دستان فرمانده نیروی زمینی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نظر شما