شناسهٔ خبر: 67772941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد

افزایش مصرف آب در خراسان شمالی با شروع فصل گرما

اعظم قهرمانی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از افزایش مصرف آب در این استان با شروع فصل گرما خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید عطایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش دما و ماندگاری گرمای هوا در مرداد ماه امسال، اظهار کرد: مصارف از این مقدار نیز بیشتر می‌شود بنابراین از مردم درخواست می‌شود تا در مصرف آب صرفه جویی و مدیریت داشته باشند.

وی تاکید کرد: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی دمای هوای استان در مرداد ماه امسال بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی گراد خواهد بود و به مشارکت همه مشترکان نیاز داریم.

عطایی گفت: سرانه مصرف آب در استان به ازای هر نفر ۲۳۰ لیتر بر ثانیه است که البته بیشتر این عدد به استحمام باز می‌گردد بنابراین مردم باید نسبت به صرفه جویی آب در هنگام استحمام توجه ویژه داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: مردم در این برهه زمانی شست و شوی حیاط و خودرو را کنار بگذارند و از انجام آن خودداری کنند، نسبت به نصب سایه بان بر روی کولرهای آبی اقدام و از تجهیزات کاهنده آب استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مقدار قابل توجهی از آب شرب تولیدی در روستاها صرف سیراب کردن دام‌ها و همچنین آبیاری باغچه‌ها صرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: آب بدون درآمد استان که وارد شهر شده و توزیع شده است ۲۹.۸ درصد بوده که از این میزان ۱۴ درصد هدررفت واقعی، ۱۳ درصد هدررفت ظاهری و بقیه مجاز بدون درآمد است.

انتهای پیام

نظر شما