شناسهٔ خبر: 45459121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

هجدهمین جشواره فیلم فجر مشهد ۱۵ تا ۲۲ بهمن برگزار می شود

مروارید با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ نیازمند کمک است و امیدوارم برگزاری جشنواره فجر همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی به یک فرهنگ سازی عمومی تبدیل شود، گفت:هجدهمین جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران از ۱۵ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» در نشست خبری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه رسانه ها به توسعه فرهنگی کمک می‌کند و شاهد این ادعا حضور اصحاب رسانه در راستای فرهنگ سازی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی است، گفت:هجدهمین جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران از ۱۵ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود:تفاهم نامه این جشنواره امضا شده و شاهد بزرگترین رویداد هنری در کشور هستیم که به خاطر رعایت سلامت مردم و حفظ این سلامت امسال تصمیم بر این شده جشنواره با یک سوم ظرفیت برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه جشنواره فجر به تقویت امید و نشاط اجتماعی که مورد تاکید رهبری در بیانیه گام دوم است کمک می کند، ادامه داد: اقتصاد فرهنگ نیازمند کمک است و امیدوارم برگزاری این رویداد همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی به یک فرهنگ سازی عمومی در فضای جمعی انجام شود و این تمرین را داشته باشیم که می‌توان هم رویدادهای هنری داشته باشیم و هم بستری برای رعایت پروتکل های بهداشتی و الگوی هم برای برگزاری دیگر مراسمات باشد.

 

مروارید تاکید کرد:مدیران سینمایی متعهد به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و علاقمندان سینما هم همراه با ماسک حضور پیدا خواهند کرد همچنین لیست کامل فیلم ها در سیانس های مختلف پخش می‌شود و شهروندان با رعایت کامل موازین بهداشتی حضور پیدا می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت:موازین فیلمهای این دوره جشنواره اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، کمدی و فانتزی است همچنین همزمان با جشنواره فجر مستند «از فرش تا عرش» تولید سینماگران جوان مشهد رونمایی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلمهای بلند و کوتاه از اهداف سومین جشن سیمرغ خراسان خواهد بود، افزود:سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ و‌ ویلاژ توریست میزبان فیلم های جشنواره خواهند بود.

 

مروارید با تاکید بر اینکه فضای مناسبی هم در سینما آفریقا برای اصحاب رسانه در نظر گرفتیم، ادامه داد:از تمام مجموعه های که در برگزاری این جشنواره ما را حمایت می کنند تشکر می کنم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال بلیط فروشی در سه سامانه سینما تیکت، ایران تیک و گیشه انجام خواهد شد و قیمت بلیط هم طبق اعلام انجام می شود، گفت:رعایت پروتکل های بهداشتی رو هم مدیران سینما بر عهده گرفتن و نماینده ای از ارشاد هم در زمان نمایش فیلم برای ارزیابی رعایت پروتکل های بهداشتی حضور خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه سیانس ها نمایش فیلمها را تهران تعیین کرده تا نظارت های بهداشتی بیشتر رعایت شود، افزود:تا وقتی ویروس منحوس کرونا را داریم باید یاد بگیرم تا هم فرهنگ و هنر تعطیل نشود و هم پروتکل ها رعایت شود همچنین هر زمان وضعیت مشهد در خصوص کرونا تغییر کنه، حوزه سینما و جشنواره هم بر طبق وضعیت برنامه ریزی خواهد شد.

پایان پیام/483

نظر شما