شناسهٔ خبر: 45450199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جزئیات جشنواره فیلم فجر مشهد اعلام شد

دبیر جشنواره فیلم فجر مشهد جزئیات برگزاری جشنواره هجدهم را اعلام کرد و گفت: هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با تأکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از  ۱۵ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

جعفر مروارید در نشست خبری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که امروز در سینما هویزه برگزار شد، با گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد هم‌زمان با سی‌ونهمین دوره این جشنواره، از ۱۵ تا ۲۲ بهمن‌ ماه در مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: تفاهم‌نامه برگزاری این جشنواره امضا شده و ما شاهد برگزاری مهمترین رویداد هنری کشور در مشهد هستیم. به همین ‌دیل امسال برای رعایت و حفظ سلامتی مردم تصمیم گرفتیم جشنواره فیلم فجر با ۳۰ درصد ظرفیت سینماها برگزار شود.

مروارید با اشاره با بیانیه گام دوم انقلاب منتشر شده توسط مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر از رویدادهایی است که به تقویت امید و نشاط اجتماعی منجر می‌شود. در چنین شرایطی برگزاری این رویداد در ادامه زیست کرونایی تعریف شده؛ چراکه در حال حاضر هم اقتصاد سینما برای ما مهم است و هم حفظ سلامتی مردم را باید در اولویت قرار دهیم.

وی با امیدواری از اینکه برگزاری این جشنواره همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی الگویی برای سایر رویدادهای اجتماعی، هنری و مذهبی باشد، ادامه داد: طبق توافقی که با مدیران سینماها صورت گرفته است آن‌ها متعهد به اجرا و نظارت بر اجرای پروتکل‎‌های بهداشتی هستند و نمایندگانی از معاونت هنری و حراست اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر سانس حضور خواهند داشت. از علاقه‌مندان به جشنواره فیلم فجر هم می‌خواهم که همراه با ماسک و مواد ضدعفونی کننده و بدون هیچگونه تجمعی در سینماها حضور پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعلام سانس‌های اکران فیلم‌ها، عنوان کرد: فیلم‌های جشنواره هر روز در دو سانس در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸ اکران خواهد شد. فاصله میان دو سانس برای آماده شدن سالن سینما تا سانس بعدی فاصله مناسبی است تا این اتفاق بدون تجمع صورت گیرد. درخواست من از شهروندان این است که با حفظ تمامی شیوه‌نامه‌ها، بدون عجله و با حفظ فاصله اجتماعی در سینماها حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: فیلم‌های امسال با مضامین اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، گفتمان انقلاب اسلامی، کمدی و فانتری به نمایش در خواهند آمد.

دبیر هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با اعلام اینکه «قیمت بلیت برای تماشای هر فیلم ۳۰ هزار تومان مصوب شده است»، گفت: فروش بلیت در گیشه‌ها انجام نخواهد شد و به این منظور سه سامانه «سینما تیکت»، «ایران تیک»، و «گیشه» تعریف شده است.

وی افزود: سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ، و ویلاژتوریست مجری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد خواهد بود. با این ‌حال با سینما اطلس هم در حال رایزنی هستیم و سینما گلشن هم اگر آمادگی داشته باشد می‌توانیم آنجا هم اکران داشته باشیم. همچنین همانند سال گذشته فضایی برای حضور همراه با سلامت اصحاب رسانه در سینما آفریقا فراهم کردیم تا از نظرات و ایده‌های اصحاب رسانه در طول جشنواره بهره‌مند شویم.

مروارید با بیان اینکه «جدول نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر مشهد تا فردا منتشر می‌شود»، اظهار کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، مشهد در وضعیت زرد قرار دارد و از آنجا که سینماها در گروه سوم مشاغل پرخطر قرار دارند، می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. با این حال در صورت تغییر وضعیت شیوع کرونا در شهر مشهد برنامه‌ها تغییر کرده و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های حاشیه‌ای جشنواره امسال، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با جشنواره فیلم فجر از مستند «از فرش تا عرش» که توسط انجمن سینمای جوانان با نگاه به یک الگوی اجتماعی- اخلاقی تولید شده رونمایی می‌شود. همچنین سومین دوره جشنواره سینمایی سیمرغ خراسان با هدف حمایت از فیلم‌سازان جوان، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه و فیلم بلند و معرفی توانمندی‌های فیلم‌سازان استان به مخاطبان برگزار می‌شود. فراخوان این جشنواره امروز منتشر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تأکید کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال افتتاحیه و اختتامیه نخواهیم داشت، اما به منظور عینیت بخشیدن به شعار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه «ایران، تهران نیست» تلاش ‌می‌کنیم که مشهد هم مانند تهران از تمام رویدادهای فرهنگی جشنواره برخوردار باشد.

وی در خصوص به تفویض انتخاب فیلم برگزیده مردمی به استان‌ها، گفت: این امر به استان‌ها واگذار نشده؛ چراکه ستاد مرکزی جشنواره راجع به برندگان سیمرغ‌ها تصمیم می‌گیرد. البته تا جایی که اطلاع داریم یک سامانه مرکزی در تهران وجود دارد که دوستان می‌توانند با استفاده از کدی که هنگام خرید فیلم‌ها دریافت می‌کنند، نسبت به اعلام آراء مردمی اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما