شناسهٔ خبر: 45203546 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دستگاه‌های خدمات رسان آماده مقابله با موج جدید سرما

پیرو هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید، تمام دستگاه‌های خدمات رسان در حال آماده‌باش هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: سامانه بارشی جدید امشب از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در کشور فعال است، افزود: این سامانه بارشی جدید در روز چهارشنبه اغلب مناطق نیمه غربی کشور از شمال خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان و مازندران را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: این سامانه بارشی روز پنجشنبه به تدریج نوار شمالی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های حاشیه‌ای رشته کوه البرز و همچنین استان‌های خراسان شمالی و رضوی را در شمال شرق کشور دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اغلب بارش‌ها در بیشتر مناطق به صورت برف است، گفت: شدت بارش‌ها در روز چهارشنبه در استان‌های آذربایجان غربی به‌ویژه جنوب این استان، کردستان، کرمانشاه، رشته کوه البرز به‌ویژه ارتفاعات و راه‌های مواصلاتی به استان گیلان با بارش سنگین برف مواجه خواهند شد.

ضیائیان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود؛ شدیدترین بارش‌ها روز پنجشنبه در ارتفاعات مازندران و استان گلستان رخ دهد، به عبارتی تمام راه‌های ارتباطی به استان‌های مازندران و گلستان با مشکل تردد مواجه است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه اواخر روز پنجشنبه در اغلب مناطق، با وزش باد شدید مواجه هستیم، گفت: کاهش شدید دما از روز جمعه در نیمه غربی آغاز و به تدریج کل کشور را دربرمی‌گیرد و تا شنبه این وضعیت ادامه دارد.

ضیائیان بیان کرد: در اغلب نقاط کشور بین ۵ تا ۱۵ درجه و در شمال شرق کشور تا ۲۰ درجه کاهش محسوس دما را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به کاهش دما و بارش شدید برف در روزهای جمعه و شنبه برای اغلب مناطق کشور هشدار نارنجی که با خسارت همراه است، صادر کرده‌ایم.

آماده‌باش سازمان راهداری با ورود موج جدید بارش‌ها

اکبری، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ادارات راهداری از ابتدای دی ماه تا پایان فصل زمستان در آماده باش کامل هستند. حدود هزار راهدارخانه، ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲ هزار نیروی راهدار همچنان در آماده باش هستند.

وی افزود: فردا در استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، مازندران و گلستان که بیشترین بارش برف پیش‌بینی شده است، گروه‌هایی از استان‌های مجاور مستقر می‌شوند تا در صورتی که این استان‌ها توان مقابله با سامانه بارشی جدید را نداشتند کمک رسانی به موقع انجام گیرد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ممنوعیت صدور بارنامه برای کامیون‌ها، از رانندگان خودرو‌های سنگین از جمله اتوبوس و کامیون درخواست کرد: از امشب تا ۴۸ ساعت آینده از سفر به استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و آذربایجان غربی خودداری کنند.

اعلام آمادگی سازمان جمعیت هلال احمر کشور

محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی کشور و اعلام وضعیت نارنجی، سازمان جمعیت هلال احمر کشور به تمام استان‌ها به‌ویژه استان‌هایی که بیشتر متأثر از این شرایط جوی هستند، اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۲۶۳ پایگاه جمعیت هلال احمر، ۱۹ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر، ۳ هزار و ۴۰۰ خودروی امداد و نجات و در مجموع یک هزار و ۵۰۰ تیم عملیاتی در سراسر کشور آماده امدادرسانی هستند.

جولایی، مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز گفت: با توجه به پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، شبکه گاز را برای ورود این جبهه سرد آماده کرده‌ایم. اگر مصرف مانند الگوی سری قبل باشد فشار زیادی به شبکه وارد خواهد کرد که لازم به همکاری خوب مردم است.

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: طی هماهنگی با شرکت ملی گاز ایران و شرکت پخش پالایش، وضعیت مطلوبی داریم، ولی لازم است تمام هموطنان شرایط را جدی بگیرند و در کاهش مصرف دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی بارش برف در برخی مناطق، گروه‌های اجرایی در حالت آماده‌باش هستند و استان‌های معین هم برای کمک مشخص هستند.

سخنگوی صنعت برق گفت: برنامه‌ریزی کردیم در صورت مدیریت مصرف، برای مشترکان خانگی، مراکز حساس و بیمارستان‌ها اعمال خاموشی و محدودیت نشود و در صورت نیاز برای اعمال خاموشی، اطلاع رسانی خواهیم کرد.
<div id="video-display-embed-code_347929" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/808473/347929?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما