شناسهٔ خبر: 45280799 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، تا روز چهارشنبه در بیشتر نقاط کشور، جوّی آرام و پایدار را پیشِ رو داریم اما در روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

بر این اساس، جوّی آرام و پایداری آن باعث افزایش آلاینده‌های جوّی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت می‌شود و روزبه‌روز به انباشت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد.

سرمای هوا در این چند روز پایدار بود، اما از امروز تا چهارشنبه به تدریج با روند افزایش دما در بیشتر نقاط کشور مواجه خواهیم شد به طوری که در نواحی شمالی و سواحل دریای خزر و شمال غرب و شمال شرق کشور تا ۱۲ درجه افزایش دما رخ می‌دهد.

برای نواحی جنوبی کشور ۴ تا ۶ درجه افزایش دما را پیشِ رو داریم؛  این روند افزایشی دما تدریجی است و یک دفعه اتفاق نمی‌افتد.

 پیش بینی می‌شود در نواحی شرقی و جنوب شرقی کشور نیز که تا روز گذشته وزش باد شدید را تجربه کردند، از امروز از سرعت وزش باد کاسته شود اما همچنان خلیج فارس و دریای عمان موّاج‌اند.

برای آخر هفته بارش باران پیش بینی شده است و از روز پنجشنبه باید منتظر ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب به کشور باشیم.

روز جمعه در بیشتر نقاط غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بارش باران خواهیم داشت.

 آسمان تهران امروز صاف است و دما در گرمترین ساعات به ۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

کیفیت هوای تهران قابل قبول است

شاخص کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته به‌طور میانگین بر روی عدد ۶۴ قرار داشت و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بود.

تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا، ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۹ روز هوای قابل قبول، ۹۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۱۵ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

در مدت مشابه سال قبل، پایتخت ۲۵ روز هوای پاک، ۲۱۱ روز هوای قابل قبول، ۶۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

نظر شما