شناسهٔ خبر: 45081280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

15 طرح آبرسانی روستایی در استان زنجان افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: 15 طرح آبرسانی روستایی در استان زنجان با دستور وزیر نیرو و استاندار زنجان، به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -


زنجان- خبرنگار کیهان:

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: با بهره‌برداری از این 15 طرح آبرسانی، جمعیتی افزون بر 7 هزار و 598 نفر از خدمات آب آشامیدنی بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌ها اعتباری معادل 201 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: در دوره ساخت این طرح‌ها برای 153 نفر و در دوره بهره‌برداری برای 15 نفر ایجاد اشتغال شده است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: در قالب این طرح‌ها 7 باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت 600 مترمکعب احداث شده است. وی به احداث 41 کیلومتر خط انتقال و 24 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب نیز اشاره کرد و گفت: تامین آب آشامیدنی پایدار، سالم و بهداشتی برای 2 هزار و 357 خانوار در مناطق روستایی استان زنجان، توسعه پایدار، مهاجرت معکوس به روستاها و ارتقای سطح بهداشت و رفاه ساکنین این مناطق را به دنبال خواهد داشت. وی همچنین افزود: 23 درصد مشترکین آب استان زنجان مشمول طرح آب رایگان خواهند شد که بر اساس برآوردهای انجام شده 40 درصد مشترکین روستایی را شامل می‌شود.

نظر شما