شناسهٔ خبر: 45069277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کاهش وابستگی کشور به تولیدات دامی و کشاورزی/ایجاد هزار فرصت شغلی در کشور

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی بنیاد مستضعفان کشور گفت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی توانسته با سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی و دامپروری علاوه بر ایجاد امنیت غذایی، اشتغالزایی، ارائه الگو مناسب کشاورزی، دامپروری کاهش وابستگی کشور به تولیدات کشاورزی و دامی را فراهم سازد.

صاحب‌خبر -

عظیم رجایی در حاشیه افتتاح شرکت دامپروری و کشاورزی شیر و دام دشت گل کردستان در قروه که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه، اظهار کرد: هدف این مجموعه ایجاد امنیت غذایی با کاهش وابستگی به سایر کشورها است.

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کشور گفت: باتلاش و افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامپروری از اعتماد بنیاد مستضعفان حمایت خواهیم کرد.

وی افزود:  بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی‌ توانسته با سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی و دامپروری علاوه بر ایجاد امنیت غذایی، اشتغالزایی، ارائه الگو مناسب کشاورزی، دامپروری کاهش وابستگی کشور به تولیدات کشاورزی و دامی را فراهم  سازد.

رجایی با اشاره به رفع مشکلات حوزه کشاورزی گلخانه و دامپروری در کشور اذعان داشت: این مجموعه توانسته با تولید 500 میلیون تن شیر در سال ۱۰ درصد از نیاز کشور به این محصول را وارد بازار مصرف کند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز همزمان با شهرستان قروه در استانهای اصفهان،کرمانشاه و مرکزی ۵ پروژه در زمینه کشاورزی، دامپروری، خوراک دام و صنایع وابسته به بهره برداری رسید که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه تولید صنایع وابسته به دام و کشاورزی در کشور افزایش می‌یابد.

رجایی با اشاره به افتتاح این ۱۷ پروژه در کشور گفت: تولید ۷۴هزار تن شیر و ۳۷۰۰ تن گوشت از ظرفیت های این ۱۷ پروژه دامی و کشاورزی است که برای یک هزار نفر را فراهم ساخته است.

وی ادامه داد: شرکت دامپروری و کشاورزی شیر و دام دشت گل کردستان زمینه توسعه گاوداری شیری با ایجاد مقاومت اقتصاد کشاورزی کشور بدون وابستگی به سایر کشورها در منطقه فراهم ساخته است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

نظر شما