شناسهٔ خبر: 45066647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح گاوداری‌ 6 هزار راسی در قروه/ایجاد اشتغال مستقیم برای 120 نفر

یکی از بزرگترین گاوداری‌های شیری غرب کشور با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در کردستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یکی از بزرگترین گاوداری‌های شیری غرب کشور با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور در کردستان افتتاح شد.

فرید سپری در حاشیه بهره برداری از گاوداری 6 هزار راسی شهرستان قروه در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مراحل احداث گاوداری صنعتی دشت گل کردستان در اراضی بخش چهاردولی شهرستان قروه به مرحله اتمام رسیده امروز رسما به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: مساحت کل این گاوداری 50 هکتار است که  تاسیسات آن در 70 هزار مترمربع احداث شده و یکی از برزگ‌ترین گاوداری‌های شیری غرب کشور است.

ایجاد اشتغال برای 120 نفر

وی با بیان اینکه ظرفیت گله مولد این گاوداری 3 هزار راس است، تصریح کرد: در مجموع کل گله به 6 هزار راس می رسد و برای 120 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطر نشان کرد: سالانه در این گاوداری700 راس تلیسه، 28 هزارتن شیر خام صنعتی و300 تن گوشت قرمز تولید خواهد شد.

سپری یادآورشد: طبق طرح توجیهی تهیه شده این گاوداری با سیستم فری استال و دو واحد شیردوشی فعال 32 راسی و 100راسی تکمیل خواهد شد. 

تولید 90 تن شیر در سال

 وی افزود: در حال حاضر روزانه 90 تن شیر خام در این واحد تولید می‌شود و بصورت ماهیانه برای480راس دام عملیات تلقیح مصنوعی انجام می‌شود.

سپری تاکید کرد: برای احداث این گاوداری 38 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات با عاملیت بانک کشاورزی استان از محل صندوق توسعه پرداخت شده است.

انتهای پیام2330/71/ی

نظر شما