شناسهٔ خبر: 45071764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمانشاه:

جذب سرمایه‌گذاری از اولویت‌های دولت در کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه یکی از راهکارهای مهم در رفع بیکاری استان را جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و گفت: جذب سرمایه‌گذاری در استان یکی از اولویت‌های دولت است و مسوولان استانی نیز از این مقوله حمایت و استقبال می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «حسین خوش‌اقبال» روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح واحد گاوداری ۶ هزار راسی ماهیدشت کرمانشاه که توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری شده است، افزود: افتتاح چنین واحدهایی در راستای اشتغالزایی استان نقش مهم و موثری دارد و امیدوارم شاهد افتتاح واحدهای بیشتری در سطح استان باشیم.

او ایجاد اشتغال برای ۴۲۵ نفر با افتتاح این واحد را گام مهمی در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال دانست و گفت: چنین واحدهایی در برطرف کردن بخشی از مشکل اشتغال استان اثرگذار است.

وی تصریح کرد که استان کرمانشاه برای برون رفت از وضعیت بیکاری نیاز به سرمایه گذاری های بیشتری از سوی شرکت ها و بنیادهای دولتی و بخش خصوصی دارد و مسوولان استانی نیز از هرگونه سرمایه گذاری در استان حمایت می کنند.

او از بنیاد مستضعفان نیز برای سرمایه گذاری در بخش های تولیدی استان قدردانی کرد و تاکید کرد که کرمانشاه باتوجه به نرخ بیکاری بالا نیاز به سرمایه گذاری های بیشتری دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای استان در بخش‌های مختلف گفت: این استان به دلیل زمین های مرغوب کشاورزی، آب فراوان، آب و هوای معتدل و مردمان سختکوش و زحمت کش یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری کشور است.

خوش اقبال، هرگونه سرمایه گذاری در استان در بخش کشاورزی را مقرون به صرفه دانست و افزود: باوجود فعال بودن ۲ مرز رسمی و بازارچه های مرزی تولیدات واحدهای سرمایه گذاری شده را می توان علاوه بر مصرف داخلی به بازارهای خارج از کشور نیز صادر کرد.

سرمایه گذاری ۱۴۰میلیارد تومانی در ماهیدشت

واحد گاوداری ۶ هزار راسی ماهیدشت کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان روز سه‌شنبه از طریق ویدیو کنفرانس با حضور سیدپرویز فتاح رییس این بنیاد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امروز به صورت همزمان پنج پروژه بزرگ دامپروری کشور با حضور رییس بنیاد مستضعفان در شهرستان قروه استان کردستان افتتاح شد که با بهره‌برداری از این پروژه ها، علاوه بر افزایش هزاران تن به ظرفیت تولید شیر، خوراک دام و گوشت زنده به تولید کشور، امکان اشتغال برای هزار نفر فراهم شد.

یکی از این پنج پروژه، واحد گاوداری ۶ هزار راسی ماهیدشت در کرمانشاه بود که بنیاد برای افتتاح آن ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت شیر و دام کنگاور و واحد ماهیدشت کرمانشاه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار راه اندازی شده و سالانه ۳۷ هزار تن شیر و ۵۰۰ تن گوشت تولید می‌کند.

«محمدعلی رودباری» افزود: با بهره برداری از این واحد برای ۴۲۵ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این واحد دارای ۶ هزار گاو شیری از نوع هلشتاین است، افزود: با افتتاح این واحد سالانه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید خوراک دام کشور نیز اضافه خواهد کرد.

ماهیدشت یکی از بخش های شهرستان کرمانشاه و در ۳۰ کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده که به دلیل زمین های حاصلخیز و آب و هوای معتدل یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری غرب کشور محسوب می‌شود.

اکنون در استان کرمانشاه ۱۷۸ واحد گاوداری شیری وجود دارد و سالانه ۳۵۰ هزار تن شیر در این واحدها تولید می‌شود.

همچنین در این استان ۶۲۸ واحد گاوداری شیری، پرواربندی گوساله، پرواربندی بره، گوسفنداری داشتی وجود دارد.

نظر شما