شناسهٔ خبر: 68149266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار عنوان کرد:

رشد سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به افزایش نظارت و بازرسی‌ها در بازارهای استان، از افزایش بیش‌از ۶۰۰ درصدی وصول جرائم واحدهای صنفی متخلف در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا صادقی عصر یکشنبه، ۲۱ مرداد در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان، اظهار کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها امری لازم و فوری است.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از بخش تولید و صنعت، افزود: ۲۰ درصد وام‌های پرداخت‌شده در سطح کشور را بانک‌های استان سمنان‌ در قالب‌های مختلف پرداخت کرده‌اند که این امر یکی از دلایل رشد اقتصادی در استان شده است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان از افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان خبر داد و تصریح کرد: با وجود جمعیت کم و کمبود منابع آبی در استان، رشد اقتصادی خوبی در استان اتفاق افتاده است که این امر بسیار ارزشمند برای جذب برخی از سرمایه‌گذاران خارجی که ارتباط خوبی با مجموعه اقتصادی استان دارند؛ شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در کارگروه تنظیم بازار استان نیز تاکید کرد: ساماندهی وضعیت تامین و عرضه گوشت قرمز با قیمت مطلوب و مصوب، در سطح بازار شهرستان‌های استان، امری ضروری و از مصوبات لازم‌الاجرای ستاد تنظیم بازار است.

وی با ابراز خرسندی از افزایش تولید گندم در استان، ادامه داد: طی دو سال گذشته خرید تضمینی گندم در استان افزایش ۳۰ درصدی داشته و از میانگین کشوری بالاتر بوده، که این مهم اتفاق خوب و مبارکی است.

صادقی گفت: استقرار ناظر مقیم در میدان میوه و تره‌بار توسط اتاق اصناف امری مطلوب و ارزنده است که باید با جدیت این مهم ادامه یابد و ضمن رصد، برخورد لازم با متخلفین انجام شود.

وی از افزایش رصد و پایش بازارها در استان خبر داد و اظهار کرد: ما در بحث نظارت و رصد بازار، افزایش ۱۱۸ درصدی در تعداد بازرسی و افزایش ۶۱۴ درصدی در ارزش ریالی وصولی تخلفات صنفی را در استان شاهد بودیم.

صادقی خاطرنشان کرد: در بحث تامین و عرضه گوشت قرمز با قیمت مطلوب و مصوب، نابسامانی همچنان در برخی شهرستان‌های استان وجود دارد که نیاز است اقدامات جدی و تاثیرگذار در این حوزه به انجام برسد تا شاهد ارائه گوشت قرمز با قیمت مصوب در سطح بازار باشیم.

معاون اقتصادی استانداری سمنان هشدار داد: در صورت کوتاهی، تخلف و اهمال از سوی مسئولین ذی‌ربط، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما