شناسهٔ خبر: 54597299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استان سمنان قطب‌ تولید و پرورش طیور در کشور

استاندار سمنان: از استان سمنان به عنوان یکی از قطب‌های تولید طیور در کشور نام برد و گفت: تولیدات استان در این بخش چه در حوزه مرغ و چه تخم‌مرغ مازاد بر نیاز مصرفی استان است.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدرضا هاشمی در آیین افتتاح پروژه‌های هفته کشاورزی در شاهرود اظهار کرد: ما در بخش طیور یکی از قطب‌های کشور هستیم که در مجموع استعدادهای بسیار خوبی در بخش کشاورزی در استان وجود دارد.

وی به ظرفیت بالای استان در بخش کشاورزی پرداخت و عنوان کرد: از ۱۹۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، بالغ بر ۳۴ هزار در حال حاضر به سیستم های آبیاری نوین مجهز شدند که انشالله تلاش خواهیم کرد این میزان به بیش از ۷۰ درصد افزایش یابد.

استاندار سمنان از فعالیت بالغ بر ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی این استان خبر داد و گفت: بیش از 2000 فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در استان وجود دارد.

هاشمی گفت: در سفر رئیس‌جمهوری به استان نیز اعتبارات خوبی بالغ بر ۷۳۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت که بیش از ۳۰ درصد تاکنون تخصیص یافته و در حوزه‌های احیای قنوات، آبیاری نوین، خطوط انتقال آب و سایر موارد هزینه شده است.

وی با تقدیر از مسوولان جهادکشاورزی افزود: امروز و به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، به صورت همزمان و متمرکز،  ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۱۴۲ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به معضل کم آبی در کشور و استان اضافه کرد: ما در استان به دنبال رشد اقتصادی، افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی هستیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: استان سمنان استعداد این را دارد که در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله تولید گندم، طیور، گوشت قرمز و سایر موارد خودکفا شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار همراه با صرفه جویی آب و افزایش راندمان، می توان نسبت به کاشت محصولات پر آب بر همچون چغندر قند نیز اقدام کرد.

وی بر لزوم رویکرد جهادی در دولت سیزدهم تاکید و عنوان کرد: با همت مضاعف و بکارگیری روحیه جهادی، مقید نبودن به ساعت اداری و کارشبانه روزی حتی در روزهای تعطیل، می توان شاهد انجام اقدامات موثر و دستیابی به نتیجه مطلوب در حوزه ارتقاء شاخص های کشاورزی در استان بود.

استاندار سمنان یادآوری کرد: امروز با اجرای این ۹۳ طرح عمرانی و اقتصادی کشاورزی، علاوه بر فرآهم شدن ۵۳۵ فرصت شغلی جدید، حدود ۹۵۰ فرصت شغلی استان در حوزه کشاورزی نیز تثبیت خواهد شد که امری ارزشمند است.

وی با اشاره به برنامه دولت برای توزیع عادلانه یارانه‌ها افزود: با بصیرت و همراهی مردم این استان، کوچکترین دغدغه و تجمعی در بحث اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در استان نداشتیم و کالاها و اقلام مورد نیاز در سطح بازار به وفور تامین شد.

انتهای پیام

نظر شما