شناسهٔ خبر: 44574317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مراسم معارفه رئیس جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم برگزار شد

گروه استان‌ها- با حضور آیت‌الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه و قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رئیس جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم معارفه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام‌ احمد مبلغی و حجت‌الاسلام‌ رجایی‌نیا روسای سابق و جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله اعرافی رئیس حوزه علمیه قم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیئت رئیسه مجلس، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس و تعدادی از مسئولان استان برگزار شد.

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در تقنین بر اساس مبانی و شرع مقدس شاید هیچ جایی به‌اندازه ایران گنجینه فاخر نداشته باشد، به برکت انقلاب اسلامی، نظام تقنین نوینی پایه‌گذاری شد که قانون اساسی آن برآمده از اندیشه الهی - اسلامی مبتنی بر تفکر فقهی و اخلاقی اسلام است؛ ده‌ها و صدها قانون در مجلس شورای اسلامی بر این مبنا تصویب‌ شده که گنجینه بزرگی است و در هیچ جای جهان اسلام به این شکل نیست.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اهمیت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: نظام مسائل روزمره و قانون‌گذاری از جمله کارهایی است که بر عهده مرکز پژوهش‌ها است و باید این کار را انجام دهد اما این مرکز نیازمند تحقیق و پژوهش‌ها و نظام سازی است، یقیناً هر قانونی ریشه و سرچشمه‌اش باید از فقه باشد که مسئولیت آن بر عهده مرکز تحقیقات اسلامی است.

انتهای پیام/452/ح

نظر شما