شناسهٔ خبر: 44484149 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نرخ تورم با دستمزد کارگران در تدبیر نمی‌گنجد

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخورد صرف اداری با معیشت کارگران در شأن برگزیدگان مردم نیست، گفت: افزایش نرخ تورم با افزایش دستمزد کارگران در عقل و تدبیر نمی‌گنجد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، افشین حبیب‌زاده در صحن امروز شورای شهر در تذکری که به صورت مشترک با محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا درباره لزوم رسیدگی به وضعیت رانندگان شرکت خودرو سرویس مطرح کرد، اظهار داشت:  رانندگان شرکت خودرو سرویس در شهرداری از جمله زحمتکشان گمنام هستند که به آنها توجه نشده و در حقوق آنها اجحاف‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: در قراردادهای منعقد شده با مالکان خودرو هیچ نشانه‌ای از رعایت انصاف به چشم نمی‌خورد و به زحمتی که توسط رانندگان کشیده می‌شود توجهی نشده است و پرداخت‌های مشخصی صورت نمی‌گیرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر از مزایای رفاهی که به کارکنان شهرداری ارائه می‌شود بی‌بهره می‌شوند و در انتهای سال از عیدی و سنوات بی‌بهره هستند موظف هستند پول بیمه را به طور تمام و کمال پرداخت کنند.

حبیب‌زاده در مورد سقف ساعت در نظر گرفته برای رانندگان شرکت خودرو سرویس گفت:‌این زمان 350 ساعت در نظر گرفته شده است که کفاف هزینه‌های جاری زندگی شخصی و خودرو را نمی‌دهد و اگر رانندگان بیش از 350 ساعت کار کنند هیچ پرداخت اضافه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه برخورد صرف اداری با معیشت کارگران و اقشار ضعیف در شأن ما و نظام اسلامی نیست گفت:‌قرار دادن سفره اقشار ضعیف در چرتکه عقل و تدبیر محض انسان نوعی که خود شاید بیشتر تناقض محض است تا تدبیر در خیر عمومی جالب به نظر می‌رسد و اگر اصرار بر آن داریم می‌توان موارد بسیار در این حوزه را به رخ کشید.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌هزینه‌های درمان، تحصیل، ازدواج و اجاره بها افزایش یافته و کجاست این عقل و تدبیر تا پاسخی از سر منطق به ارمغان آورد و گره از کار فروبسته این جماعت در فقر نشسته بکاهد.چطور است اینجا دعوت به یاری دولت و مسؤولین می‌کنیم ولی آنجا که پای حداقل معیشت این افراد مطرح است دم از قانون و آئین‌نامه داریم.

وی تصریح کرد: دوره پنجم تلاش می‌کند در ماه‌های پایانی برخی از کاستی‌ها در مورد معیشت کارگران را بیشتر مورد توجه قرار دهد و امیدواریم اقدامات لازم در این راستا مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما