شناسهٔ خبر: 67639159 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین رسانه اجتماعی در ایران است

بر اساس نتایج «پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی» علی رغم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب دنیا در ایران، اینستاگرام برای ۷۲ درصد از ایرانی‌ها همچنان محبوب‌ترین رسانه اجتماعی است، همچنین تلگرام و واتس‌آپ هر کدام به ترتیب در میان ۵۲ و ۴۶ درصد از مردم ایران محبوبیت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بر اساس نتایج «پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی» شبکه اجتماعی اینستاگرام برای ۷۲ درصد از ایرانی‌ها، محبوب‌ترین رسانه اجتماعی است، همچنین تلگرام و واتس‌آپ هر کدام به ترتیب در میان ۵۲ و ۴۶ درصد از مردم محبوبیت دارند.

در این نظرسنجی که اردیبهشت ماه و با نمونه ۱۴ هزار و ۵۰۵ نفر انجام شده رسانه‌های اجتماعی داخلی از جمله روبیکا و ایتا محبوبیت کمتری داشته‌اند، اما با توجه به فلیتر بودن یوتیوب، ۴۲ درصد مردم برای تماشای ویدئوها بیشتر از آپارات و ۲۵ درصد از یوتیوب استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش «دیتاک» بیش از ۳.۷ میلیون کسب و کار در داخل کشور با وجود فیلتر شدن اینستاگرام در ایران همچنان در آن فعال هستند. 

تعدادی از رسانه‌های اجتماعی پرمخاطب در جهان از جمله تیک‌تاک و ایکس در ایران فیلتر هستند اما براساس گزارش سالیانه «یکتانت»، از هر سه کاربر اینترنت ایرانی، حداقل دو نفر از فیلترشکن استفاده می‌کند.

اینستاگرام

گزارش «یکتانت» همچنین نشان می‌دهد که با وجود فیلتر بودن اینستاگرام، میزان استفاده از آن همچنان رو به افزایش است. 

یک برآورد تازه حاکی‌ است ایران با حدود ۴۴ میلیون کاربر اینستاگرام، هشتمین کشور جهان از نظر میزان استفاده از اینستاگرام است.

در نظرسنجی «پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی» ۲۴ درصد از پاسخگویان گفته‌اند از هیچ رسانه اجتماعی استفاده نمی‌کنند. همچنین ۳۰ درصد مردم نیز اخبار را از طریق رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

تعداد کاربران فعال اینستاگرام در جهان به بیش از دو میلیارد یعنی یک چهارم جمعیت جهان رسیده است که بطور متوسط روزانه ۳۰ دقیقه وقت خود را صرف آن می‌کنند.

منبع: سینتا

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما