شناسهٔ خبر: 44486248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو شورای شهر:

قرارداد شهرداری تهران با رانندگان به دور از انصاف است

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران، قرارداد شرکت خودرو سرویس شهر با رانندگان را یک طرفه و دور از انصاف توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «افشین حبیب زاده» روز یکشنبه در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر در تذکر مشترکی که با محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک تهیه شده بود، بر لزوم رسیدگی به وضعیت رانندگان شرکت خودرو سرویس تاکید کرد.

وی گفت: رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر از آن دسته زحمتکشان گمنام در شهرداری هستند که به آنها توجه لازم نشده و شاید پر بیراه نباشد که بگوییم در حقوق آنها اجحاف‌هایی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: در قرارداد منعقد شده با مالکان خودرو که می‌توان آن را یک قرارداد یک طرفه دانست، هیچ نشانی از رعایت انصاف به چشم نمی‌خورد.

حبیب زاده اظهار کرد: در قرارداد مذکور، مال‌الاجاره، خودرو در نظر گرفته شده و به زحمتی که توسط رانندگان کشیده می‌شود توجهی نشده و نسبت به آن پرداختی مشخصی صورت نمی‌گیرد.

عضو شورای تهران عنوان کرد: از سوی دیگر رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر از مزایای رفاهی که به کارکنان شهرداری ارائه می شود، بی بهره بوده و در انتهای سال نیز از عیدی و سنوات برخوردار نیستند و طبق قرارداد موظف هستند که پول بیمه را نیز به طور تمام و کمال خود پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: اگر چنین بود می بایست در قرارداد به طور مشخص به تمام این حقوق اشاره می شد و در انتها مبلغ دریافتی با تجمیع این اجزاء مشخص می شد.

حبیب زاده با اشاره به اینکه سقف ساعت در نظر گرفته شده برای رانندگان شرکت خودرو سرویس ۳۵۰ ساعت است، گفت: میزان کارکرد در نظر گرفته کفاف هزینه‌های جاری زندگی شخصی و خودرو را نمی‌دهد و چنانچه رانندگان بیش از ۳۵۰ ساعت کار کنند، هیچگونه پرداخت اضافه‌ای به آنها انجام نمی شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در شرایط اقتصادی کشور که معیشت اقشار گوناگون جامعه به ویژه کارگران و رانندگان با مشکل مواجه شده و هر یک از دستگاه‌ها به نوبه خود در حال تدارک بسته‌های معیشتی هستند، در اقدامی قابل تامل معاونت مالی و اقتصاد شهری که می‌بایست میزان افزایش نرخ ساعت کار را نسبت به سال گذشته از ابتدای سال در قرارداد رانندگان لحاظ می‌کرد.

وی افزود: این افزایش از ابتدای مهرماه اجرایی شده و هنوز مابه تفاوت دو ماه گذشته را نیز پرداخت نکرده است.

نگرانی از تعدیل رانندگان

عضو شورای تهران در ادامه گفت: انتشار اخباری مبنی بر اجرای برنامه سهند موجب بروز این نگرانی شده که اجرای این طرح باعث تعدیل و روزمزد شدن رانندگان خواهد شد.

وی افزود: از این رو مدیران شرکت خودرو سرویس می‌بایست هرچه سریع‌تر با اطلاع‌رسانی جامع و کامل در خصوص طرح یاد شده، موجبات سردرگمی و نگرانی رانندگان و خانواده‌هایشان را مرتفع کنند.

حبیب زاده با تاکید بر اینکه برخورد صرف اداری با معیشت کارگران و اقشار ضعیف نه در شان ما به عنوان برگزیدگان مردم و در نه شان نظام اسلامی است، اظهار داشت: قرار دادن سفره اقشار ضعیف در چرتکه عقل و تدبیر محض انسان نوعی که خود شاید بیشتر تناقض محض است تا تدبیر، در خیر عمومی جایز به نظر نمی رسد.

وی گفت: برخی موارد اتفاق افتاده است که هیچ پاسخی برای آن نخواهیم یافت مانند آنکه نرخ تورم کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با افزایش دستمزد ایشان در سال جاری در کجای این عقل و تدبیر می گنجد.

حبیب زاده با اشاره به افزایش هزینه های درمان، تحصیل، اجاره بها و مشکلات ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: کجاست این عقل و تدبیر تا پاسخی از سر منطق به ارمغان آورد و گره از کار فروبسته این جماعت در فقر نشسته بکاهد.

وی گفت: چطور است که اینجا دعوت به یاری دولت و مسئولین می کنیم ولی آنجا که پای حداقل معیشت این افراد مطرح است دم از قانون و آیین نامه و بخشنامه و سند و از این قبیل می‌زنیم.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که شورای پنجم در ماه‌های پایانی بتواند برخی کاستی ها در امور معیشت کارگران شریف را بیشتر مورد توجه قرار دهد تا یاد و خاطره شورای پنجم و شهردار در اذهان کارگران شریف قرین مهرورزی و اهتمام در امور آنها شود.

نظر شما