شناسهٔ خبر: 44424823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با صدور پیامی؛

رئیس مجلس درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

محمدباقر قالیباف امروز چهارشنبه با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

رئیس مجلس درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفتبه گزارش  حوزه  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه با صدور پیامی در گذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت.

در متن پیام محمدباقر قالیباف که روز چهارشنبه اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس منتشر کرد، آمده است: ارتحال روحانی جلیل القدر و عالم مهذب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی، یار و یاور دیرین انقلاب و نظام و رهبری موجب تاسف و تالم گردید.

وی افزود: آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند و در مسوولیت‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشتند که کارنامه درخشان ایشان در سمت‌های متعدد از جمله ریاست شورای عالی جامعه مدرسین، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ریاست و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه قضاییه و عضویت در شورای نگهبان بیانگر شایستگی ایشان در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران است.

قالیباف خاطرنشان کرد: اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم، برای این فقیه گرانمایه رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

گفتنی است آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود، صبح چهارشنبه به دیدار حق شتافت.

آیت الله یزدی یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی (ره) و از همراهان مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود. از وی تالیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است.

ریاست سابق قوه قضائیه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های وی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برایمدت یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید

آیت‌الله یزدی از شاگردی امام خمینی (ره) تا استادی خبرگان رهبری

انتهای پیام/

نظر شما