شناسهٔ خبر: 44420142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لاریجانی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

تهران- ایرنا- مشاور مقام معظم رهبری در پیامی درگذشت آیت‌الله شیخ محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس پیشین قوه قضاییه را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز چهارشنبه در پیامی با ابراز تاثر و تالم از درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله یزدی نوشت: این عالم بزرگوار از مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و وفاداران صدیق امام راحل و مقام معظم رهبری بود و در عرصه‌های مهمی همچون مجلس شورای اسلامی،  قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خلوص تمام نقش‌آفرینی کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در این پیام این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و به ویژه خاندان وی، و به آحاد ملت علی‌الخصوص مردم استان قم،  روحانیت عظیم‌الشأن و همه‌ ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم تسلیت گفت و علوّ درجات وی را از خداوند متعال مسألت کرد.

به گزارش ایرنا،  آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح چهارشنبه به دیدار حق شتافت.

آیت الله یزدی یکی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) و از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود. از وی تالیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است.

ریاست سابق قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های وی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

نظر شما