شناسهٔ خبر: 44404242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

فرمانده کل ارتش در بازدید از بخش‌های مختلف «هوانیروز»:

عملکرد «هوانیروز» در طول عمر انقلاب اسلامی شایان تحسین است

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» گفت: عملکرد شایسته «هوانیروز» در طول 42 سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف، از بدو پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و بحران‌های طبیعی و مردم‌یاری، قابل توجه و شایان تحسین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌مناسبت سالروز شهادت سرلشکر خلبان «احمد کشوری» و روز «هوانیروز»، بدون اطلاع قبلی در جمع فرماندهان و کارکنان «هوانیروز» حضور یافت و از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای «هوانیروز»، اظهار داشت: عملکرد شایسته هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول 42 سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی، در مقاطع مختلف، از بدو پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و بحران‌های طبیعی و مردم‌یاری، قابل توجه و شایان تحسین است.

سرلشکر «موسوی» با اشاره به اقدامات مطلوب «هوانیروز» در زمینه نهضت قطعه‌سازی، بهینه‌سازی و خودکفایی، تصریح کرد: تلاش این یگان، به‌صورت عمده در راستای نگهداری، آماده به کاری و اجرای مأموریت‌های محوله در دهه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شبیه به معجزه بوده است.

وی خودکفایی «هوانیروز» در حوزه تربیت و آموزش خلبانان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران عملکرد بسیار مطلوبی در این حوزه، چه در سال‌های دفاع مقدس و چه بعد از آن دوران داشته است و امروز هم شاهد به‌روزرسانی این آموزش‌ها در دانشکده تخصصی هوانیروز هستیم که مصداق آن در مأموریت‌های مختلف عملیاتی و غیر مترقبه به‌وضوح قابل درک است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش «هوانیروز» در دوران دفاع مقدس و تأکید بر ضرورت انتقال  رشادت‌ها و دلاورمردی‌های خلبانان این یگان به نسل جوان و آیندگان، افزود: لازم است خاطرات خلبانان غیور هوانیروز و رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و عملکرد شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان این یگان به‌رشته تحریر درآمده و تبدیل به کتاب و رمان شود تا جوانان و نسل‌های آینده در جریان عملکرد خلبانان شجاع هوانیروز ارتش قرار گیرند.

امیر سرلشکر موسوی ضمن دیدار چهره به چهره با تعدادی از فرماندهان و مسئولان «هوانیروز»، از موزه جنگ  و جهاد خودکفایی این یگان بازدید کرد.

خاطرنشان می‌شود، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرمانده کل ارتش را در بازدید از بخش‌های مختلف هوانیروز همراهی کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما