شناسهٔ خبر: 67335016 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آخرین وضعیت بشیر بی‌آزار در فرانسه از زبان دبیر ستاد حقوق بشر

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تداوم بازداشت بشیر بی‌آزار از سوی فرانسوی‌ها، گفت: سوال این است که چرا فرانسوی‌ها می‌خواهند او را تا روز آخر در بازداشت نگه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین وضعیت بشیر بی‌آزار، شهروند ایرانی بازداشت شده در فرانسه توضیحاتی را ارائه کرد.

وی تاکید کرد که ما بر این باوریم که بشیر بی‌آزار، بی‌گناه در بازداشت به سر می‌برد.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه فرانسوی‌ها اعلام کرده بودند که بی‌آزار باید ظرف ۲۸ روز از فرانسه اخراج شود، گفت: اکنون تقریبا ۲۰ روز است که بی‌آزار در بازداشت است و این قابل درک نیست که چرا فرانسوی‌ها می‌خواهند وی را تا روز آخر در بازداشت نگه دارند؛ فرانسوی‌ها می‌توانستند هرچه سریع‌تر بی‌آزار را به ایران بازگردانند.

براساس اعلام غریب‌آبادی، اخراج بی‌آزار از منظر حقوق بشری با سوال و اشکال مواجه است؛ چراکه وی، همسر و فرزندش در فرانسه در حال تحصیل هستند و جدایی انداختن میان اعضای خانواده یک موضوع ضد حقوق بشری است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تصریح کرد: با وجود این، همچنان برای ما جای سوال است که با وجود همه این مسائل، چرا فرانسوی‌ها می‌خواهند بی‌آزار را تا روز آخر در زندان نگه دارند.

وی درباره پیگیری‌های انجام شده و در جریان در پرونده بازداشت بی‌آزار در فرانسه، اظهار کرد: ما از طریق وزارت امور خارجه با مقام‌های فرانسوی در تماس مداوم هستیم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم؛ ما به مقام‌های فرانسوی تاکید کردیم که بشیر بی‌آزار باید هرچه سریع‌تر آزاد شود و پیگیری‌ها در این زمینه در جریان است و امیدوارم این امر به زودی محقق شود.

نظر شما